No se que sentir ni fer
Tinc un problema. Jo sempre he sigut lesbiana perquè podría casarme amb una noia, tenir una relació sexual i romàntica amb una noia. Però amb un noi, no sento res sentimental, nomes físic, de follar, liar-me etc... i em passa que em posa moltísim un noi de la meva classe que es el meu amic, jo a ell li agrado molt també, la cosa esq abans de mi, a ell li agradava la meva amiga i li va demanar una "fototeta" i la meva amiga li va dir que no i va dir-ho als profes i es va armar un lio... i jo no vull ser mala amiga pq se que a la meva amiga tot i això li segueix agradant aquest noi, però també li agrada un altre. Jo lligo moltísim amb ell i ell amb mi, i de fet ell a vist una "fototeta2 meva, que li vaig enviar ahir. Ara em sento fatal, per què me sento mala amiga, pq amb aquest noi les coses han anat molt ràpid i parlem de follarnos, ell m'ha dic coses i jo a ell, i em sento com una merda. A més jo estic superant a una noia de la que em vaig enamorar, molt més gran que jo. I també parlo amb una noia que crec que s'esta enamorant de mi, i no li vull fer mal per què se el que se sent. Així que porto un lio al cap... em sento fatal i no se que fer
Laura Centellas

Hola,
Ningú sap millor que tu el que vols i el que sents. A vegades és complicat aclarir-se i haver de decidir, escollir i responsabilitzar-nos del que fem, però si no ho fem se’ns poden obrir molts fronts i després sentir-nos perdudes o confoses.
Has obert diversos temes, així que anem pas a pas.
El primer tema és el de l’orientació sexual. Que sempre t’hagin agradat les noies i que ara et comencis a fixar també en nois no és res estrany i menys a l'adolescència que apareixen molts canvis de cop. Hi ha moltes formes d'atracció i de relacions, dona't temps i explora quina et fa sentir millor a cada moment. L'orientació sexual pot anar canviant amb el temps. De fet, la bisexualitat es defineix com una orientació sexual en què pots sentir atracció emocional, romàntica i/o sexual cap a més d’un gènere. Però això no vol dir sentir el mateix tipus d’atracció, ni amb la mateixa intensitat o de la mateixa manera per tothom. Per exemple, pots sentir-te molt atreta per les noies a nivell romàntic i sexual, i, en canvi, notar una certa atracció sexual pels nois que no implica necessàriament voler tenir-hi una relació afectiva.
El segon tema és la relació amb la teva amiga. Per poder estar tranquil·la, aclarir-te i seguir endavant, potser seria important tenir una conversa sincera amb ella per aclarir què sentiu cadascuna i decidir què vols fer, amb totes les parts informades i assumint les conseqüències de cada decisió que prenguis.
El tercer tema és passar el procés de dol de la noia de qui et vas enamorar. És important donar-te temps per sentir la pèrdua i tot el que això implica. Si no fem el dol de les relacions, pot passar que enllacem una rere l’altra i no acabem de tancar-ne cap. Llavors, en el futur, poden aparèixer totes les emocions que no ens vam permetre sentir en el seu moment. Així doncs, abans de començar res amb algú nou, et recomanaríem donar-te un temps per centrar-te en aquesta ruptura, permetre’t sentir el que sents, donar-li espai, parlar-ne amb amigues de confiança i passar el procés amb calma.
I, per últim, amb la noia amb qui estàs parlant, potser seria important explicar-li en quin moment et trobes, com et sents i què necessites ara mateix, perquè tingui tota la informació i pugui decidir amb llibertat.
Encara que hi hagi moltes coses obertes, el resum és bastant el mateix, dona’t temps, no cal fer-ho tot de pressa. Observa com et sents amb la ruptura, amb aquest noi i amb les altres persones que t’envolten. Abans de fer passos precipitats, pots parlar amb tu mateixa o amb amigues de confiança per posar sobre la taula tot el que està passant i decidir, punt per punt, quina és la situació, com et sents i què necessites.
Després, ho pots comunicar a les persones implicades, perquè tothom estigui informat i pugui decidir lliurement què vol o què necessita.
Esperem que et serveixi.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas