eeeemmmmmm bi?
Hola, soc un noi a qui li agraden les noies, sempre m'han atragut i tal. Tot i això, últimament m'he fixat bastant amb els homes, bueno, gent de la meva edat (en general, cap persona en concret). El dubte que tinc és, com pot ser que les noies ho siguin per tot (per exemple, tindria relació, sexe...) i amb els nois no em vec ni liant-me encara que també m'atraguin una mica. Noto que és una cosa mooolt rara però tampoc no sé si és bisexualitat. Jo m'he identificat i m'identifico com a hetero, però és aquest fet el que em genera dubtes. Ja em dieu què en penseu al respecte. gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El que expliques és més habitual del que sembla. Que sempre t’hagin agradat les noies i, ara et comencis a fixar també en nois (encara que sigui d’una manera més lleu o diferent) no és res estrany.
La bisexualitat és una orientació sexual de les persones que poden sentir atracció emocional, romàntica i/o sexual cap a més d’un gènere. Però això no vol dir necessàriament sentir el mateix tipus d’atracció, amb la mateixa intensitat o de la mateixa manera per tothom. Per exemple, pots sentir-te molt atret per les noies a nivell romàntic i sexual, i, en canvi, notar una certa atracció pels nois que no implica necessàriament voler tenir relacions o liar-te amb ells. I això també és vàlid.
L’atracció és allò que sents quan una persona et crida l’atenció d’una manera especial. L’atracció pot ser diversa i no sempre implica la sexualitat, amb algunes persones pots imaginar-te una relació o sexe, i amb altres només curiositat, interès o atracció més puntual per conèixer algun aspecte d'ella.
Sobre les etiquetes (com hetero, bi, etc.), poden ajudar a posar nom al que sentim, però no són obligatòries ni han de definir-te per sempre. Hi ha persones que se senten còmodes amb una etiqueta i d’altres que prefereixen no posar-se’n cap, i totes dues opcions són igual de vàlides. El més important és com et sents tu amb el que estàs vivint.
L’orientació i l’atracció poden anar evolucionant al llarg del temps, sobretot a l’adolescència, quan estàs descobrint més coses sobre tu mateix i es donen molts canvis. No cal prendre decisions precipitades ni “encasellar-te” ara mateix. Pots donar-te temps, observar què sents i veure com evoluciona amb calma.
El fet que et generi dubtes o que estiguis confús no vol dir que hi hagi res malament en tu, al contrari, indica que t’estàs escoltant i reflexionant sobre el que sents. I això és una cosa molt sana.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas