Curiositat
Acabo de llegir una consulta d'aquesta secció en la qual la resposta acaba amb el següent recordatori: I recordeu que si teniu relacions sexuals, és important fer revisions d’ITS almenys una vegada a l'any per descartar qualsevol infecció i poder gaudir de la sexualitat amb seguretat i tranquil·litat. Si jo tinc la mateixa parella sexual des de fa 2 anys i no he estat amb ningú més, també és recomanable que el meu nuvi i jo ens fem revisions anuals de revisió de ITS? Fins i tot si usem preservatiu?
Laura Centellas

Hola,
La recomanació general dels professionals de la salut és fer revisions d’ITS de manera periòdica, encara que es tingui una parella estable. No és tant perquè sigui “obligatori”, sinó perquè és una manera senzilla i gratuïta de cuidar la salut sexual i descartar possibles infeccions que, de vegades, poden no donar símptomes.
Si fa dos anys que esteu junts, no heu tingut altres parelles i utilitzeu preservatiu correctament, el risc és molt baix. Tot i això, si no us heu fet mai cap prova, podria ser recomanable fer-ne una, almenys una vegada per revisar que tot estigui bé. A partir d’aquí, podeu comentar el vostre cas concret amb la llevadora o la metgessa de capçalera, que us orientarà sobre si cal repetir-les i amb quina freqüència segons les vostres circumstàncies.
No és obligatori, però ja que és un servei gratuït i accessible, pot ser una bona manera de tenir cura de la vostra salut sexual, igual que fem revisions en altres àmbits de la salut.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas