No se que més fer
Hola, la veritat no estava segura si escriure pero no sé a qui acudir. Ja fa unes setmanes que el meu novio em va confesar que havia pensat en suicidar-se i que no podia més, que sent que no pot amb tot. Jo el vaig escoltar i vaig animar-lo a demanar ajuda, ell sol o entre els dos. Avui ha tornat a passar el mateix, per la pressió d’examens i tal m’ha tornat a confesar que ha pensat en suicidar-se i que està molt cansat, que tant de bó no es despertès dema, al jo insistir en buscar ajuda o dirli a algú altre, ha començat a dir-me que està be i que només està exagerant i que no necesita ajuda. Sincerament se que no es així, no està be i jo li he dit que aquests pensaments no son normals ni sans tot i estar d’examens. No se que mes fer per ajudar
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i comunicar-nos aquest fet tant important.
Primer de tot: intenta estar al seu costat, escoltar-lo, validar les seves emocions i donar-li suport.
Et deixo el contacte de diferents recursos perquè pugueu posar un procediment preventiu en marxa, parla amb ell i acordeu fer algun moviment per tal d’evitar qualsevol situació delicada.
Telèfons d’atenció immediata (24 h)
•        Telèfon de Prevenció del Suïcidi (Catalunya): 900 925 555
Servei gratuït i confidencial per a persones amb ideació suïcida, conductes autolesives o per a familiars.
•        061 Salut Respon
Orientació sanitària i coordinació amb serveis d’emergència si cal.
•        Telèfon de l’Esperança: 93 414 48 48
Suport emocional anònim i confidencial.
•        Emergències: 112
Davant risc immediat o perill vital.
Xats de suport emocional
•        Obro Feel – WhatsApp: 680 354 155
Xat gratuït i confidencial per a joves i adolescents a Catalunya.
Atenció emocional professional via xat (especialment útil quan costa parlar per telèfon).
•        Xat de suport emocional per a joves (Ajuntament de Barcelona) – WhatsApp: 679 333 363
Espero haver-te ajudat, no ho deixeu passar, és una situació complicada, has fet molt bé en escriure.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas