Per què no tinc els mateixos efectes quan em toco jo que quan una altre persona ho fa.
Hola! us escric per fer-vos una consulta sobre la masturbació. Breument, es que quan em toco a mi mateixa noto que no em mullo o molt poc, i obviament mai arribo al punt mes alt que diguem. I també l’excitacio dura molt molt poc, em ve i se’m envà al moment. En canvi, quan m’ho fa una altre persona me’s molt mes fàcil i ràpid “mullarme” mes d’un cop, i a mes aquest estat d’excitacio/calenton dura molt mes. Porto molt de temps donant-li voltes aquest tema i no se perquè em passa això i no se com solucionar-ho, per això us escric per si em podíeu dir perquè em passa la següent cosa, com ho puc solucionar, que hauria de deixar de fer, que hauria de provar,etc. Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
És interessant que ens facis aquesta comparació, perquè això ens informa que el teu cos pot deixar-se anar, sentir excitació, plaer i lubricar, el que passa és que, depenent del context o de la situació, no ho fa tant o ho deixa de fer. Això ens dona la pista que aquest canvi pot tenir més a veure amb un tema mental que no pas físic, i això facilita la millora.
Aquesta situació que expliques és habitual, i també és habitual que passi a l’inrevés. Per tant, el que et diríem des d’aquí és que intentis portar tota aquesta excitació i fantasia que sents quan estàs amb algú altre al moment en què estàs tu sola. La major part del plaer que sentim ve del cervell, per tant, si l'entrenem per tenir una ment més eròtica, això tindrà un impacte en el nostre cos.
Una ment eròtica significa activar totes aquelles parts del cervell que ens connecten amb el plaer i el desig, les fantasies, les sensacions corporals i la respiració per exemple (en comptes d’activar la part més racional, que tendeix a comparar, analitzar, observar i arribar a conclusions).
En el moment de la sexualitat no ens interessa gaire tenir molt activada la part racional, perquè pot dificultar que puguem gaudir, deixar-nos anar, viure el present i connectar amb les sensacions corporals. Ens interessa més activar la part sensorial. Per fer-ho, pots implicar al màxim els cinc sentits (oïda, olfacte, tacte, gust i vista), ajudant-te de diferents suports: encens, espelmes, música, carícies, un espai agradable, càlid i íntim… Activa al màxim els sentits, portant l’atenció al cos, ballant, movent-te, provant gestos o postures, tot allò que et pugui excitar o despertar el desig.
Deixa anar la part racional i, si la vols utilitzar, que sigui per crear la fantasia que més et pugui excitar en aquell moment, imagina’t que l’estàs vivint i posa’t en primera persona. Si et costa tenir fantasies, pots llegir algun llibre eròtic, mirar alguna pel·lícula eròtica o buscar recursos que t’ajudin a potenciar aquesta part.
Quan compartim amb algú, sovint és més fàcil connectar amb totes aquestes sensacions, però amb una mateixa també es poden aconseguir. Explora, descobreix i no tinguis pressa ni et posis pressió, és un procés de descoberta que es fa a poc a poc i que sempre va canviant.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas