manipulador "hetero"
Holaaaa :3. primer que tot, gràcies per llegir aixó. Des de petit he sapigut que soc birromàntic (bi i asexual) i des de fa any i mitg estic enamorat d'un noi del meu curs (3r de ESO) ell té 15 anys i jo 14. Uns dies ell hem tractaba genial o fin i tot lligaba amb mi, però d'altres hem tractaba com si no importés res (se que aixó és una forma d manipulació). Després, a les colónies de segon a final de curs ens va tocar dormir en la mateixa habitació. i en la piscina de la casa de colónies, ell no parava de mirar-me i hem tirava a l'aigua "per molestar-me" aunque jo notaba com hem tocaba, fins i tot per demostrar la seva superioritat, hem va acorralar contra la paret. Jo estaba super deprimit perque no tenia cap esperança amb ell, però els meus amics hem van animar a coquetear amb un nen d'un altre institut a la casa. i quan R (el noi) hem va veure, hem va dir que un amic hem cridaba, només per separar-me d'ell. i quan vaig dutxar-me a la nostra habitació, els meus amics hem van deixar amb ell a l'habitació A SOLES!!! i jo vaig ser l'únic freak que va portar pijama a l'estiu. ell va dormir en roba interior (ja he dit que soc asexual, però ell hem va despertar alguna cosa) i no parava de mirar el meu cos (tin una mica de cos de dona, així que tinc caderes més anches i curves més definides). i el día de tornada jo li vaig dir que m'agradaba, però ell hem va rebutjar. i un temps després un amic meu hem va dir que R li va dir que ell ja sabia que a mi m'agradaba per les cares que jo ponia i lo nervios que jo hem posava amb ell, i només jugaba amb mi i s'aprofitava de mi per treure millors notes i tenir més 10 a les notes grupals. aixó ha perjudicat mlt més la meva autoestima (i jo tenia baixa autoestima des de els 10 anys), a més a més, les emocions les sento de forma més intensa. Ara ens han cambiat de clase, però jo surto correns quan el veig i ell s'aprofita del por que li tinc. vull ser més valent, però no se com, i es que el que més odio es que no se que sento ENCARA, ja que una part de mi l'odia per tot el que m'ha fet, però l'altre hem diu que pot cambiar i s'aferra a aquest sentiment. que he de fer? Gracies per escoltar-me i fins una altre ;3! la torre invertida
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Entenem completament com t’has pogut sentir en relació amb aquest noi i amb totes les situacions que has viscut amb ell, ja que sembla que s’ha aprofitat de la teva innocència o vulnerabilitat per aconseguir un benefici que no t’ha compartit ni fet explícit en cap moment. Sembla que aquest noi té un poder, almenys sobre tu, i l’aprofita per aconseguir beneficis.
Entenem que aquest poder et pugui atraure i, alhora, provocar rebuig per tot el que t’ha fet. A vegades admirem dels altres coses que ens agradaria tenir en nosaltres mateixos. Per tant, aquesta atracció que encara sents per ell pot ser fruit d’aquesta admiració cap a la seva valentia, entre d'altres coses. També entenem que et pugui atraure algú que et veu, d’alguna forma, aquest noi, vulgui el que vulgui amb tu, sembla que et veia, et reconeixia i podia veure què senties. Potser, en el fons, no sou tan diferents, o us remouen coses similars encara que externament sigueu diferents.
Aquestes emocions intenses que expliques poden ser fruit d’aquesta obertura emocional que tu tenies i, per tant, t’has deixat impactar per tot el que ell et podia donar. Confiaves en ell o en el que podia passar, i obrir-te davant de la situació i veure que ell s’ha aprofitat pot generar sentiments molt dolorosos, com per exemple rebuig, decepció, culpa, etc. Cap a ell i cap a tu.
Això no significa que hagis fet res malament ni vol dir que t’hagis de tancar en banda, ja que ara que coneixes com t’ha impactat aquesta experiència, tens més coneixement de tu mateix i de com tendeixes a apropar-te a aquestes situacions. Això et dona pistes i perspectiva sobre com vols o t'agradaria actuar la pròxima vegada. Potser, abans d’obrir-te emocionalment amb algú i deixar que ell faci i desfaci com vulgui (cedir-li el poder), pots observar la situació, veure si et genera confiança, preguntar l’opinió a les teves amistats i anar-t’hi apropant a poc a poc, posant límits (per agafar més poder i responsabilitzar-te de la situació).
El que estàs fent és de molta valentia, com has afrontat la situació, demanant ajuda als companys i escrivint aquí, tot això t’ajuda a conèixer-te més i a agafar seguretat i valentia amb tu mateix. Des de fora podem veure persones molt segures i valentes, però no tenim ni idea de com se senten realment per dins, per tant, no val la pena comparar-se, sinó confiar en el que tu sents i seguir el teu camí. I, si hi ha aspectes d’altres persones que t’agraden, t’inspiren o admires, pots aprendre d’ells.
En el moment que ara estàs no cal que tinguis les coses clares ni cal que prenguis decisions precipitades. Cada sentiment que aparegui en tu és vàlid i té una raó de ser. Viu-lo, comparteix-lo i fes el que sentis que necessita aquesta emoció per ser expressada o canalitzada d’alguna forma.
No tenim clar quin tipus de relació tens amb aquest noi, però, en tot cas, si encara sents que se’t remouen coses quan el veus, podries apropar-t’hi per fer-li saber com t’ha fet sentir amb tota aquesta situació i expressar-li què necessites perquè la situació es tranquil·litzi. Nosaltres no coneixem la relació que teniu de prop, i per tant no et podem dir quina és la millor opció, però, si tu creus que podria ser una possibilitat, sempre pot servir.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas