Que soc??
Hola, Hui he quedat amb uns amics per la vesprada, som 4, jo 2 xiquetes mes i un xiquet, qua estavem passejant no se perque em dit que ara s'estilen molt les botes de cowboy i el xiquet a dit "Perque ara totes porteu eoxes botes" i jo he dit que no les portava ni les tenia i aleshores ma dit "Perque tu eres rara" Jo me he quedat pensant-ho tota la nit, que em anat a sopar, pero es que realment trobe que te rao, sempre m'ha costat encaixar i fer amics, tinc por tambe a saber que la gent pense de mi si ensenye el que mes m'agrada fer (ballar, cantar i actuar) perque no ho sap ningu, tambe no m'agrada la musica que s'escolta hui en dia i tampoc tinc ninguna red social. Que podria fer, no se que soc ni qui soc ni quin es el meu lloc, ajuda per favor!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Et diré una cosa que espero que recordis per sempre: ser rara és el millor!
En aquesta societat on tothom vol semblar clons i ningú té personalitat, els diferents són els que acaben cridant l’atenció. Amb els anys aniràs veient com la teva personalitat “rara” és molt valuosa. Que un amic et digui que ets “rara” no és res dolent, vol dir que tens personalitat i que no intentes ser igual que tothom, i això està bé.
Ara mateix és normal que sentis que no saps qui ets, estàs en una etapa de creixement i canvi (adolescència), però no cal capficar-te amb això. Tu saps que t’agrada cantar, ballar i actuar, això és preciós i no fa gens de vergonya, a més, ja és un símbol de la teva identitat i ja et pot donar pistes de qui ets i com ets. No cal definir-se ni mantenir-se rígids en la definició, la vida està per descobrir-se, i la millor forma de fer-ho és atrevir-se a ser un mateix.
Espero que les meves paraules t’hagin ajudat.
I que sàpigues que “tothom és raro”, la diferència és que hi ha molta gent que ho amaga per por de sentir-se exclòs.
Una abraçada, continua sent tu!
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas