No sé si els i caic bé a les meves amigues
Holaaaa! Primer de tot us voldria trair la vostre feina trobo interessantíssim el que escriviu. La meva consulta és que últimament crec que no els i caic gaire bé a les meves amigues. Sempre m'ha costat relacionar-me i socialitzar-me, però em pensava que a elles els i queia bé. Però no ho se sento com si no, tipus tenen un grup sense mi, etc. I sento com si haig de fer coses per caurals-hi bé. No sé que haig de fer. Em podeu ajudar?? Gràcies per tot!
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
Amb aquesta resposta no et podré dir si els hi caus bé o no, ja que no les conec i no puc veure la vostra interacció. A vegades és molt útil fer servir la intuïció, i en aquest cas la teva intuïció et diu que alguna cosa no rutlla del tot bé. El meu primer consell és que parlis amb elles, pots començar preguntant: una cosa, noies, que no us caic bé? Com és que teniu un grup a part? A mi m’agrada ser la vostra amiga, però noto que alguna cosa falla.
Si aquesta acció et sembla molt difícil o no la veus viable, com sempre dic, intenta parlar primer a soles amb una amiga de les del grup (amb la que tinguis confiança), i pregunta-li si tenen algun problema amb tu. Una altra opció (si no vols fer cap de les anteriors), és conformar-te amb aquest grup d’amigues on notes que no pots ser 100% tu. Comença a mostrar-te tal com ets, si et fan el buit o et critiquen, potser no estan destinades a ser les teves amigues, potser encaixes més en algun altre grup.
Espero haver-te ajudat.
Com sempre, la millor opció és la comunicació sincera (encara que hi pugui haver conseqüències).
Una abraçada, et mereixes ser estimada :)
Estrella Dorca - psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas