Pastilla anticonseptiva
Bona nit! Estic amb un noi des de fa casi 2 anys i tenim relacions sexuals regularment. El cas és que recentmwnt hem diu que li fa una mica de mal el penis després de la penetració (quan ja ha acabat) per culpa de la fricció amb el preservatiu. També és per aquesta raó que a vegades se li torna a posar dura després de fer-ho però que no vol tornar a penetrar perquè li fara mal. A mi m'agradaria molt fer-ho sense preservatiu i, a més, diverses vegades seguides, per auxò estic pensant en prendre la pastilla anticonseptiva. El problema és que no sé com la puc aconseguir siguent menor i que diuen que té molt efectes secundàris com aprimar-se o posar-se més grassa. He tingut bastants de problemes amb el meu cos (que ara encara no estan del tot superats però estan molt millor) i no voldira que em passés res d'això. També diuen que et pot fer baixar el libido. No sé que fer perquè per una banda m'agradaria fer-ho sense preservatiu però per una altra hem fan por els efectes secundàris. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
En primer lloc, que la teva parella tingui dolor al penis després de la penetració no és normal, i la fricció amb el preservatiu no hauria de fer mal si s’utilitza correctament. Podria ser útil provar de canviar de marca, talla o tipus de preservatiu i comprovar que no estigui caducat. Tot i això, aquest dolor que sent no és normal i seria recomanable que la teva parella es dirigís al seu CAP per fer una revisió i descartar possibles irritacions, infeccions de transmissió sexual o altres causes físiques.
Pel que fa a la pastilla anticonceptiva, és un mètode hormonal que inhibeix el cicle menstrual normal i això té uns efectes sobre el cos, com per exemple disminució de la libido, canvis en la pell (acne), en l’estat d’ànim, cansament, entre d'altres. Per aquest motiu és molt recomanable que abans de prendre-te-la ho valoris amb una professional.
Per fer-ho, pots dirigir-te al teu CAP i demanar hora per la llavadora. Allà et podran escoltar, explicar-te totes les opcions anticonceptives i recomanar-te la més adequada per al teu cas concret, resolent també els dubtes sobre els possibles efectes secundaris.
Tot i això, cal recordar que la pastilla anticonceptiva no protegeix de les infeccions de transmissió sexual, mentre que el preservatiu sí que protegeix tant d’embarassos com d’ITS. Per aquest motiu, sovint es recomana continuar utilitzant el preservatiu encara que es faci servir un altre mètode anticonceptiu. I recordeu que si teniu relacions sexuals, és important fer revisions d’ITS almenys una vegada a l'any per descartar qualsevol infecció i poder gaudir de la sexualitat amb seguretat i tranquil·litat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas