No sé què fer i necessito ajuda per afrontar-ho
En les últimes setmanes, m'he sentit com deprimida, sense ànim, sento que cada cop em costa anar a classe, em sento molt sola en el institut, inclús amb gent amb qui em porto, desde fa anys que sento que no pertanyo a cap lloc, em sento com un "error", el tema de segon de batxillerat també m'està afectant una mica, m'agradaria consells per poder afrontar aquest problema, vull deixar de patir, i no sé què més puc fer, però no vull fer segon de batxillerat en 2 anys, pq em veig capaç d'acabar-ho en un any i aprovar-ho tot. Ajuda. Gràcies. :')
Laura Centellas

Hola consultora,
Gràcies per escriure’ns!
Primer de tot et recomanaria que fessis una breu revisió sobre què ha canviat a la teva vida en les últimes setmanes, d’aquesta manera potser podràs tenir una idea d’on sorgeix aquest malestar. Intenta descobrir quan va ser que el teu ànim va començar a baixar i quan vas començar a sentir-te deprimida, què estava passant a la teva vida en aquell moment? Un cop tinguis aquesta informació podràs començar a entendre que està passant.
Pel que fa a les amistats, molts cops ens passa que estem envoltats de gent, però que alhora ens sentim sols. Jo et recomanaria molt que intentessis obrir-te amb algú de confiança, ja sigui algun amic de l’escola o algun familiar, d’aquesta manera podràs expressar el que sents i això alleuja una mica el patiment. D’altra banda, si sents que no pertanys enlloc, no vol dir que hi hagi res dolent en tu, de fet, tots som molt diferents i per tant ser únic i especial és lo més normal del món.
Sé que és una situació difícil, si veus que tu sola no pots, demana ajuda, no hi ha res dolent en fer-ho.
Parlar per aquí ja és un primer pas important.
Espero haver-te ajudat.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas