acabar
Hola, soc un noi i em preocupa no acabar quan practico qualsevol tipus de relació sexual amb la meva parella. Quan estic sol, sí que em corro (tot i que em costa) però amb noies nomès m’he corregut 2 cops a la vida. Semore he estat comode i bé, i m’agrada molt tot el que fem, però em costa molt acabar. Què puc fer? Per què em passa això? Ho parlo molt amb la meva parella i em sento molt còmode amb ella, però no se que puc fer. Merci
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
El que descrius és més habitual del que sembla. El fet que puguis arribar a l’orgasme quan estàs sol (encara que et costi) ja indica que el teu cos sí que té la capacitat d’excitar-se i tenir un orgasme. Quan això canvia amb una altra persona, hi poden tenir a veure diversos factors, com per exemple: l’estrès o el cansament acumulat, la pressió per haver de tenir un orgasme o per complaure la parella, les expectatives altes sobre com hauria de ser la relació sexual, el sobre pensament durant la relació (estar massa pendent de si arribaràs o no), els nervis o la por de decebre l’altra persona, l’autoobservació constant (“com ho estic fent?”, “estarà bé?”), diferències d’estimulació entre la masturbació i el sexe en parella (ritme, pressió, tipus d’estimulació), l’ús d’hàbits molt concrets en la masturbació que després no es reprodueixen amb la parella, dificultats per deixar-se anar del tot o connectar amb les sensacions del cos...
També és important entendre que cada persona té una resposta sexual diferent. Hi ha qui arriba a l’orgasme més ràpidament i qui necessita més temps i més estimulació, i això pot variar segons el moment vital, l’estat emocional o la confiança amb la parella. Comparar-se o exigir-se un ritme determinat sovint augmenta la pressió i dificulta encara més l’orgasme.
Per començar a entendre millor què et passa, pot ser molt útil observar què canvia entre quan estàs sol i quan estàs amb la teva parella, a nivell mental (què penses o què no penses en cada situació), emocional (com et sents en cada situació?), i conductual (què fas en cada situació?).
A partir d’això, pots intentar apropar les dues experiències i intentar que a nivell mental, emocional i conductual estiguis similar a quant estàs sol.
També pot ajudar-te molt treure el focus de l’orgasme com a objectiu principal. Quan tota l’atenció està posada en l'orgasme, el cos es pot tensionar i desconnectar-se del plaer. En canvi, centrar-se en les sensacions, el gaudi, les carícies, la respiració i la connexió amb la parella sol facilitar que l’orgasme arribi de manera més natural.
Explorar diferents aspectes també pot ser útil, com per exemple variar l’entorn, el temps, les posicions, el tipus d’estimulació o el ritme, i crear un context on et sentis segur, relaxat, sense pressió i amb confiança per deixar-te anar. El fet que ho puguis parlar obertament amb la teva parella i que et sentis còmode amb ella és un factor molt positiu.
Sobretot, dona’t temps i tracta’t amb comprensió. No arribar a l’orgasme en parella no invalida el plaer ni la qualitat de la relació sexual, i sovint canvia quan baixa la pressió i augmenta la confiança amb un mateix i amb l’altra persona.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas