mal en la penetració
Hola, primer de tot moltes gràcies per la vostra ajuda. Soc una noia i ara mateix estic quedant amb un noi. Ja fa temps que vaig perdre la virginitat, he tingut 2 parelles i amb les 2 ho he fet, però sempre mmha fet mal al principi i avegades no ha deixat de fer mal (però no se si és un mal normal o no perquè tampoc ho passo malamemt, però avegades no ho he disfrutat). Ara feia molt de temps que no ho feia, i l’altre dia ho vaig fer per primer cop amb el noi amb el que estic coneguent, i em va passar el mateix. Sempre ho he parlat amb ells perquè els hi tenia molta confiança, i estava molt còmode. Al principi em costa que dilati una mica i costa d’entrar, crec que tot i que jo estigui super relaxada i comode i amb ganes el meu cos no, i s’em tanca. Però fent preliminars ja entra, però és això, em fa mal. Noto que quan enta em toca al fons de seguida (tot i que hagi entrat poc) i que a ells els hi apreta molt, però ells em diuen que no. És normal? què puc fer? Jo mateixa m’he tocat molts cops, i ja se que m’agrada què no i em conec bé, el que em passa és això que em fa mal i no em sol passar aquest mal.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
En la penetració i en les relacions sexuals no hi ha d'haver dolor, i pel que expliques (ja has tingut diverses experiències, tens autoconeixement del teu cos, hi ha excitació prèvia i et sents còmoda i amb confiança amb la persona), no és normal que continuï havent-hi dolor.
Algunes coses que pots tenir en compte són que encara que tu et sentis còmoda i amb ganes, pot ser que el teu cos necessiti més temps d’excitació. Quan hi ha excitació suficient, l’úter tendeix a elevar-se i la vagina s’allarga, donant més espai a la possible penetració. Si l’excitació corporal no és suficient, pot haver-hi molèsties, sensació que “costa d’entrar” o que toca el fons massa ràpid.
També és molt important la lubricació. Encara que hi hagi excitació, no sempre hi ha prou lubricació natural, i això pot fer que la penetració resulti més incòmoda. Si cal, podeu utilitzar lubricant.
El que expliques sobre la sensació que el cos “es tanca” o que costa la dilatació també pot estar relacionat amb tensió muscular involuntària del sòl pelvià. Les parets de la vagina són musculatura i, igual que podem tenir tensió o contractures en altres parts del cos, també en podem tenir a la zona vaginal, especialment si hi ha anticipació al dolor o experiències prèvies amb molèsties.
Per aquest motiu, seria molt recomanable fer una valoració amb una fisioterapeuta de sòl pelvià, ja que pot explorar si hi ha tensió o alguna altra causa física del dolor i orientar-te amb exercicis i pautes específiques. Si no pots accedir-hi, també pots consultar amb la llevadora o la ginecòloga del teu CAP, explicar-li el que et passa i demanar una revisió per comprovar que físicament tot estigui bé i, si cal, que et derivi a una especialista.
El dolor no s’ha de normalitzar, és important sentir prou excitació corporal i lubricació, i descartar possibles causes físiques perquè puguis viure les relacions sexuals de forma satisfactòria!
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas