Decepcionada amb l
Hola, bon dia, fa un temps que sento que he perdut tota esperança en l'amor romàntic. Sempre he estat una persona molt romàntica i m'havia agradat l'amor romàntic, encara que sabent els límits reals (no vivim a pel·lícules). Fa uns quants mesos ho vaig passar molt malament amb un "casi algo", però, tot i això, vaig pensar que perquè m'hagués passat allò no volia dir que no em pogués arribar algú bo. Després d'intentar refer-me i tractar de tontejar em vaig emportar un altre xasco (ghosteig, el qual molts mesos després va rebre explicacions, però abans va anar-hi més ghosting que vaig haver de trencar jo), i va ser llavors quan vaig sentir que alguna cosa feia "clic" i se me'n va anar tota esperança. Veig com al meu voltant hi ha moltes persones que passen coses similars (banyes, toxicitat, ghosting, i que els hi fan mal en general) i no puc evitar pensar que ara mateix trobar algú decent és matemàticament impossible i que tornaran a jugar amb mi. Em sento una mica buida. Sé que tinc les meves coses, amistats, feina, família, i soc molt feliç; però no puc evitar trobar a faltar aquella cosa que em feia creure en l'amor. No sé que fer, moltes amistats em donen consells; que si busca coses sense compromís (jo no sóc així, ho he comprovat), estigues sense fixar-te en algu durant un temps o estigues tranquila (això m'ho deien persones amb parella quan els hi preguntava si hauria de trencar el ghosting per tal de rebre explicacions) i moltes coses més que sincerament em feien molta rabia. Gràcies pel vostre treball i espero que si algú més se sent així pugui saber que no està sol/a i que segur que té solució.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
El que t’està passant no és estrany: després d’algunes decepcions és habitual que aparegui la idea que l’amor romàntic “no funciona” o que trobar algú decent és gairebé impossible. Però aquesta conclusió neix més del cansament i de l’experiència recent que no pas d’un fet objectiu.
És cert que avui dia hi ha molta confusió en la manera de relacionar-se (ghosting, poca responsabilitat afectiva, vincles poc clars), però això no vol dir que totes les persones funcionin així. Has tingut males experiències i això fa que el teu cervell pensi que l’amor no existeix, però això no és real, ve de la ferida recent que portes.
Potser ara no toca buscar ni forçar res, però tampoc tancar la porta definitivament. L’important és revisar què esperes d’una relació, què no estàs disposada a tolerar i entendre que l’amor real no és com a les pel·lícules, però tampoc hauria de fer tant de mal. L’idealitzar-lo o donar-lo per impossible són dos extrems que sovint porten a més frustració.
Amb el temps, i després d’haver sanat aquesta ferida, és possible tornar a vincular-se d’una manera més realista i sana. I entendre que a vegades hi haurà persones que no estaran preparades per l’amor, i potser et tocarà a tu ser part del seu aprenentatge, la clau està en saber posar límits i entendre que no tothom té la mateixa maduresa emocional.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas