Ansilit
Hola, fa poc he començat a anar al psicoleg perque tinc ansietat i em costa dormir. El psicoleg ma dit que em prengui ansilit, que es una cosa naturral i que no crea dependencia ni res. Pero he mirat informacio i em diu que si que en crea i que pot tenir afectes adbersos i tal. No soc molt de prendre medicaments perque no magraden, o sigui prefereixo que el cos faci el seu treball i no com introduirli productes quimics, nose si mexplico. No tinc molt clar si em vull pendre el ansilit, perque tot i que em puguui ajudar no vull que el meu cos crei una dependencia o que quan el deixi de prendre dons em pugui afectar al son, la salut... Algun consell? em podeu dir que es realment lansilit? gracies
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És totalment normal que tinguis dubtes, sobretot si no t’agrada prendre medicació. L’Ansilit no és un producte natural, és un medicament químic (ansiolític) i, com qualsevol psicofàrmac, pot tenir efectes secundaris i pot generar dependència en algunes persones si s’utilitza de manera continuada o sense control.
Un punt important: els psicòlegs no poden receptar medicació, això ho ha de fer sempre un metge o psiquiatre. Per tant, abans de prendre’t res, és important que ho puguis valorar amb un professional mèdic que t’expliqui bé beneficis i riscos segons el teu cas.
Sovint aquests medicaments s’utilitzen de manera puntual, per moments d’ansietat molt intensa o dificultats greus de son, i no com una solució a llarg termini. Si tot just has començat teràpia i prefereixes veure com evoluciones amb el treball psicològic, esperar és una opció totalment vàlida. No cal córrer si no et sents còmoda.
El més important és que et sentis segura amb la decisió que prenguis i ben informada. Pots parlar-ho obertament amb el teu psicòleg i, si cal, demanar una visita amb un psiquiatre per resoldre dubtes.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas