Juguen amb mi? Part 2?
Boness, el dia 15 de gener us vaig escriure explicant que la gent es pensava que era gay i la broma de pansexualitat,... En resum, que segueixen igual i no sé com collons fer-los entendre que no ho soc. No paren, que si això perquè ets gay, que si tinc una amiga que està estudiant psico i et pot resoldre dubtes i coses així que fan que arribi un límit on m'estic repentejant de deixar aquesta gent de banda, i gaire gràcia no crec que els faci. Em cauen bé, anem a la mateixa classe i són gent amb qui es pot estar bé però crec que és una persona en concret (A) que fa que una altra (B) li segueixi les bromes, crec que és així perquè altres vegades he estat amb B sense A i aquest tema només va sortir la primera vegada (perquè li va dir a la seva amiga psico...) i no ha tornat a sortir més. En fi, no sé com deixar clar que no soc gay ni molt menys pansexual... Ara s'apropa l'aniversari de l'A i passo de passar una mala estona, tenint en compte que sí que hi haurà una persona del col·lectiu i, en teoria, som unes 8 persones, en coneixo a 2 (A i B) i no vull que em deixi com un gilipolles allà al mig. Si teniu alguna idea del que faríeu en aquesta situació tenint en compte tot el que ha passat, seria de moltísssssssima ajuda! (Perquè fotre el camp no ho veig gaire viable hshshs) Si necessiteu més context, teniu la consulta del dia 15. Gràcies per tant!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies a tu per confiar en nosaltres i per expressar com et sents!
Ens hem rellegit la consulta anterior per posar-nos en context i entenem que el problema persisteix, que no ha canviat i que, fins i tot, potser ha empitjorat o cada vegada et fa sentir més al límit.
Algunes preguntes que et proposem per convidar-te a l’autoreflexió:
- Quina és exactament la situació? Com es dona? Intenta descriure-la de la manera més concreta possible.
- Què penses quan es produeix aquesta situació? Quins pensaments et venen?
- Com et sents davant d’això? Quines emocions et desperta?
- Què fas habitualment? Com actues?
- Què t’agradaria fer en realitat? Què necessitaries fer en aquell moment que depengui de tu?
- Com et faria sentir fer-ho?
- Què pensaries després?
- Com podria canviar la situació si fessis això que necessites?
Tenim present que aquesta situació no és responsabilitat únicament teva. Sembla que hi ha persones del grup que, conscientment o no, estan generant incomoditat i inseguretat amb els seus comentaris. A vegades, aquestes persones no són conscients de l’impacte real que tenen en els altres ni de com poden arribar a fer-los sentir i és important fer-els-hi saber d'alguna forma perquè en siguin conscients.
Observa què necessitaries perquè et sigui més fàcil agafar forces i afrontar aquesta situació de la manera que millor s’ajusti a tu. Potser necessites compartir-ho amb alguna amistat de confiança que no et jutgi i que et pugui acompanyar a afrontar aquesta situació, potser et cal prendre una mica de distància del grup per guanyar perspectiva (i anar amb altres grups o persones que et sentis més còmode), potser vols parlar-ne individualment amb algun membre del grup (A o B o algun altre), potser necessites el suport d'algun adult del centre (perquè siguin coneixedors d'aquest conflicte del grup classe i puguin fer-hi alguna cosa) o potser et sents capaç d’afrontar-ho de manera directa quan torni a passar. Busca allò que et pugui ajudar a afrontar aquesta situació, a donar-te el que necessites i a fer algun pas diferent perquè les coses puguin canviar.
Aquestes persones no tenen cap dret a posar-se amb tu ni a faltar-te al respecte. I tu mereixes cuidar-te i donar-te allò que necessites perquè aquesta situació no es continuï repetint. El que sembla que queda clar és que la persona A té un poder sobre el grup que utilitza per fer mal als altres i potser hi ha més persones del grup que també se senten incòmodes o pressionades amb els seus comentaris, poder parlar-ne amb algú del grup per fer visible aquesta dinàmica podria canviar les coses. La persona que té poder en deixa de tenir quan no té seguidors. Fes pinya amb qui et sentis còmode i en una posició d'igual a igual per poder agafar forces i provocar algun canvi.
Si, arran d’aquestes preguntes d’autoreflexió, notes que alguna cosa es mou o canvia en tu i en la situació, ens agradarà saber-ho.
Esperem haver-te ajudat. Nosaltres seguim aquí.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas