Les amistats del nou cicle no son iguals que fa un any
Hola! Com a persona que está sortint de l'adolescencia i començo a tenir el meu criteri us vull explicar la meva experiencia al insti nou. Tot va començar fa dos anys que estaba fent un cicle d'administració i no em va agradar i em vaig canviar per el Insti Vila de Gràcia , allà vaig trobar un grup de 3 noies que em van acollir super bé perqué tornava de les vacances i amb una d elles vam trobar gustos amb comú i parlavem i la convidava a casa meva a pasar el rato i amb les demes compartiem aficions com la pintura , el dibuix , etc.. pero aquest curs tot ha canviat i elles també i han creat el seu grupet de 3 persones amb lo seu , les seves aficions i jo és com que em sento desplazada i em sap greu que ja no sigui com abans . També és veritat que a la meva clase que vaig ara som aquestes quatre persones i prou. Que si fosim 25 persones tendría més oportunitats de fer noves amistats i coses amb comú . si em poguesiu ajudar amb lo que us he dit o dir la vostra opinió , estaría contenta 😍😍
Laura Centellas

Hola consultor,
Gràcies per escriure’ns!
Pel que dius, sembla bastant clar que la dinàmica ve sobretot d’A i que B s’hi suma. Per això, pot ser bona idea parlar amb B a soles, amb calma però amb fermesa, i deixar-li clar que aquest tema t’incomoda i que no vols que torni a sortir, ni en broma. No cal justificar-te ni donar explicacions sobre la teva orientació: un “no em fa gràcia i vull que pari” és suficient.
De cara a l’aniversari d’A, tens tot el dret a protegir-te. Pots anar-hi amb la idea clara que, si tornen les bromes, posaràs un límit directe o marxaràs. Dir alguna cosa com “ja us he dit que aquest tema no, si seguim així me’n vaig” no et deixa malament a tu, al contrari: mostra que et respectes.
Si finalment decideixes no anar-hi, tampoc passa res. Prioritzar el teu benestar no és quedar malament amb ningú. Les persones que val la pena tenir a prop són les que respecten quan dius prou.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas