Profe
Hi ha un profe que està molt bo i no sé si em sento atreta per ell, quan no hi ha la seva assignatura no vull anar a classe, també he de dir que és la meva assignatura preferida però ésque quan no hi és ell no tinc ganes de anari, però m'agrada un altre noi de la meva classe i no sé que em passa. L'altre dia vaig tenir un atac d'ansietat a classe d'aquest profesor i sembla que no li importi molt, osigui si que em va preguntar què passa i tal però és com si intentes desfer-se de mi, si hi ha algun altre profesor amb mi marxa, O li diu alguna amiga meva que em digui que puc sortir un rato de classe si estic agobiada. No se, ens molt estrany tot
Laura Centellas

Hola consultora
Gràcies per escriure’ns!
Pel que expliques, sembla que estàs vivint moltes emocions barrejades alhora, i això pot resultar molt confús. Durant l’adolescència és bastant habitual sentir atracció o curiositat per persones més grans, com ara professors, no tant pel que són realment, sinó pel que poden representar: seguretat, admiració, autoritat o fins i tot sentir-se vista. Això no vol dir necessàriament que estiguis enamorada ni que hi hagi res “estrany” en tu.
És important, però, tenir clar que la relació entre professor i alumna ha de mantenir sempre uns límits molt clars. El fet que ell mantingui distància i busqui altres adults quan et veu agobiada indica que està intentant actuar de manera adequada i professional, encara que a tu això et pugui fer sentir una mica rebutjada o confosa.
Pel que fa a l’atac d’ansietat, és rellevant parar-hi atenció. L’ansietat sovint apareix quan hi ha coses que no acabem d’entendre o gestionar emocionalment, i en aquest cas si que et recomano buscar ajuda professional per tal de poder gestionar aquestes situacions.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas