Amistats
Holaa! Primer de tot, moltes gràcies per la vostra feina. Us volia fer aquesta consulta perquè no trobo cap grup d’amigues on em senti còmode o sent jo mateixa. Vull dir, en general, mai he tingut gaires amistats, no se per què però l’any passat vaig trobar un grup de noies on em sentia bé fins que una d’elles es va començar a posar-se amb mi i el meu físic…llavors vaig decidir separar-me i aquest nou curs, estic anant amb dues noies i jo on hem estat molt unides…fins ara on ja m’he començat a sentir una mica sense poder ser jo, tinc la sensació que cada cop que parlo he de pensar el què dir. Hem quedat varies vegades i ha anat genial, però últimament sento que ja no volen quedar amb mi. Sé que podria relacionar-me amb altres persones del meu curs però està molt dividit per grups i és difícil. A vegades arribo a pensar que estic sola. No se que puc fer per sentir-me millor. Gràcies!
Laura Centellas

Hola consultora
Gràcies per escriure’ns!
Pel que expliques, sembla que aquesta situació t’està fent sentir insegura i bastant sola, i és normal que això et generi malestar. Quan no trobem un espai on sentir-nos còmodes i poder ser nosaltres mateixes, pot aparèixer aquesta sensació d’estar sempre en alerta, pensant què dir o com actuar, i això acaba cansant molt emocionalment.
És important destacar que has fet una cosa molt sana: allunyar-te d’un grup on no et senties respectada, especialment quan algú es va ficar amb el teu físic. Posar límits i cuidar-te no és fàcil, i diu molt de tu. Ara bé, el fet que amb aquest nou grup comencis a sentir que no pots ser del tot tu mateixa i que tens por de quedar-te sola pot fer que tot es visqui amb més angoixa.
Potser podria ser útil parlar amb aquestes dues noies i expressar com et sents. Si et costa fer-ho amb les dues alhora, pots començar parlant amb la que tinguis més confiança, explicant-li amb calma què està passant per dins teu. A vegades, compartir com ens sentim pot ajudar a aclarir malentesos o a sentir-nos més acompanyades.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas