dubte relacions sexuals
tinc un novio a distancia desde fa 3 anys. ens hem vist molts de cops i tenim moltíssima confiança. vam començar a fer coses en la intimitat a l'estiu del 24. ho hem fet ja tot però hi ha un problema, em fa por la penetració pel mal. ho vam provar fa un any i em va fer molt de mal a la regió púbica pel poc q va entrar. també he de dir que abans de probar-ho no haviem fet cap tipus de preliminars ni res. des d'aquell moment tinc molta por a perdre la virginitat ja que em va fer molt de mal. els altres cops que ens hem vist i els dos estavem doncs molt calents, hi ha hagut algun cop q li he dit jo d'intentar-ho, pero quan el veig en posició em poso a plorar per por al mal. Evidentment, a ell no li preocupa que no ho fem ja que diu que la perdrem quan jo estigui preparada. Aquest nadal va haver-hi un dia que vam estar més calents que mai i tenia unes ganes terribles de fer-ho i ell m'ho va dir, si volia, i li vaig dir que no, ja que els altres cops que ho hem intentat i no ha sortit, despres se'm talla el rotllo durant una estona i no m'agrada. llavors, em fa cosa dir-li que si i despres cagar-me de por un altre cop. també estic preocupada perquè quan em fa dits poden passar dues coses: o no noto que els dits estiguin a dins o em provoca una mica de molèstia. he de dir que jo mai m'he fet dits ja que em fa una mica d'engunia. podrieu donar-me algun consell per no anar amb tanta por? moltes gràcies
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies a tu!
Tens molt ben identificat què és probable que passés aquell dia, que és que si es produeix una penetració vaginal (entenent que no n’havies fet mai abans) sense estar excitada, els músculs de la vagina no estan dilatats ni hi ha prou lubricació, i això pot causar dolor.
És molt important que facis el que ja estàs fent, que és donar-te temps i espai, i prioritzar les teves necessitats. Després d’aquesta experiència, segurament caldrà apropar-t’hi amb molta calma i molta cura. El cos té memòria, i aquesta por pot fer que els músculs es contraguin i generin més malestar (només introduint un dit).
Per això és important arribar-hi des d’un altre lloc. Et recomanem estar un bon temps sense contemplar la penetració. Si tens ganes de relacionar-te sexualment, pots explorar totes aquelles pràctiques que et donin plaer més enllà de la penetració vaginal, sense introduir dits, i fer aquest pacte amb la teva parella.
És important ressignificar l’experiència perquè el teu cos i la teva ment la puguin viure com una vivència plaent, cuidada i segura. Amb el temps, t'aconsellaríem que, tu sola, vagis coneixent el teu cos i t’hi vagis acostant en la mesura que et sentis còmoda. Pots utilitzar un mirall per observar la teva vulva, tocar-ne les diferents parts, acariciar-te i observar com canvia en diferents estats de repòs o excitació. A poc a poc, començant per l’entrada de la vagina, pots explorar quin tacte hi tens, quina temperatura, quin color, i posar els dits només a l’entrada per observar com et sents, sempre des d’una posició còmoda i relaxada. Si et sents còmoda i segura, pots provar d’introduir un dit molt lentament.
Tot aquest procés és per apropar-te al teu cos, reconciliar-t’hi i tenir tu el control de fins on vols arribar, segons el plaer i la seguretat que sentis.
Més endavant, ja podreu tornar a provar la penetració amb la teva parella, però ara per ara seria important apropar-te al teu cos i a les relacions sexuals des d’un lloc segur i amable, perquè la por vagi disminuint.
Si notes que, tot i no haver-hi penetració, continues sentint dolor a la vagina, potser hi ha algun factor físic que seria important revisar amb la llevadora del teu CAP o amb una fisioterapeuta de sòl pelvià.
Esperem que et serveixi.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas