Pes
Hola, gràcies per tot el que feu , ajudeu molt. El meu problema és que malgrat tingui un pes adequat per la meva alçada no em vec bé, (segons l imc estic a un 19,6) i m agradaria poder comunicar-ho però no em puc permetre un psicòleg i si que li podria explicar a familiars però no els vull preocupar. Suposo que no em vec bé per tots els estereotips que hi ha i pq em vaig aprimar (no per cap problema alimentari) i a partir D aleshores tothom em deia que bé que estava.Vosaltres que faríeu?
Laura Centellas

Hola! Gràcies a tu per confiar i per expressar el que sents amb tanta claredat.
El primer que volem dir-te és que el que t’està passant és molt més habitual del que sembla, i que el teu malestar és vàlid, independentment del que digui l’IMC o del que vegin els altres.
Sentir-se malament amb el propi cos no té a veure només amb el pes, sinó amb com ens mirem, com ens jutgem i amb els missatges que rebem constantment. Els estereotips corporals, els comentaris (encara que siguin “positius”) i el fet que t’hagin reforçat molt després d’aprimar-te poden fer que, sense adonar-te’n, comencis a vincular el teu valor a la teva aparença. I això pesa molt.
És molt comprensible que no vulguis preocupar la teva família, però compartir com et sents no és una càrrega, és una manera de cuidar-te. No cal explicar-ho tot de cop, però t’anirà bé poder-ho parlar, compartir com et sents i, sense entrar en detalls que no et vinguin de gust. Podria ser interessant buscar una persona amb la qual et sentis segura i puguis compartir-ho, encara que sigui només una mica.
A més, escriure el que sents (com has fet aquí) és una eina molt potent per ordenar el malestar. I el fet que ho estiguis reflexionant i demanant ajuda ja diu molt de tu. No estàs sola, i parlar-ne és un acte de valentia.
Si necessites que en parlem en més detall, et proposo que ens contactis a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia i, et podrem orientar per a poder canviar tota aquesta situació. Pots escriure a consulta@acab.org o trucar al telèfon 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
Gràcies de nou per compartir el que sents.
La Laura Centellas