Perdre la virginitat
Hola, una pregunta, molta gent que conec ha perdut ja la virginitat, jo encara no, tot i ser una cosa que hem vull esperar a fer, m'espanta bastant, i no és el primer cop que m'espanto quant he de fer algo de sexe, a mi m'encantacque hem toquin, però quant ho he de fer jo m' espanto i hem bloquejo bastant. Suposo que quant hagi de perdre la virginitat m'espanta de molt, és normal?
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot, volem aclarir un concepte important. La virginitat no es “perd”, perquè en realitat, no som verges o no verges, hi ha persones amb més experiència sexual i d’altres amb menys. Des del moment que comences a explorar la teva sexualitat amb altres persones (petons, carícies, tocaments, masturbació…), ja estàs tenint relacions sexuals.
A partir d’aquí, dins de les relacions sexuals hi ha moltes pràctiques diferents, i una d’elles és la penetració vaginal. Però la penetració no és una cosa que “toqui fer” ni un pas obligatori al qual s’hagi d’arribar. És només una pràctica més, que es farà si totes les persones implicades ho volen.
Entenem que ho expliquis així, perquè sovint ens han ensenyat la sexualitat com si hi hagués un recorregut marcat. Però és important anar trencant a poc a poc amb aquesta mirada coitocentrista, i obrir-nos a diferents possibilitats i perspectives, tenint en compte la diversitat de formes de relacionar-nos, segons el que a cadascuna li vingui de gust o senti que vol experimentar.
Partint d’aquesta base, és important que no et sentis obligada a fer cap pràctica concreta ni per l’edat que tens ni perquè la gent del teu voltant ho fa. Si tens curiositat, pots preguntar, explorar amb tu mateixa o amb altres persones, i anar observant com et sents, tenint sempre present que no és cap obligació.
Pel que fa a la por, moltes vegades tenim por per aquelles coses desconegudes, perquè ho veiem molt lluny, molt gran o molt important. Si tens curiositat, pots anar-t’hi apropant a poc a poc, per conèixer-te millor i descobrir com, probablement, aquesta por també va disminuint. Així podràs decidir des d’un lloc més tranquil si és una pràctica que vols fer o no.
No cal forçar-te ni precipitar-te a fer coses que et generen tanta por, perquè això pot acabar sent una experiència negativa o impactant. El més important és respectar els teus temps i escoltar com et vas sentint.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas