Soc Gai
Hola, actualment soc d'intercanvi a Canadà, jo sempre m'he considerat molt hetero, però des que he arribat estic obsessionat amb el millor amic del meu germà d'acollida. Vull redimir aquest sentiment, és per això que he començat a liar-me amb moltes noies de festa, però no puc evitar pOssar-les la seva cara. Inclús he intentat passar a alguna segona fase amb elles, però em sento massa culpable per què no puc parar de pensar amb ell. No sé què fer, perquè admetre que soc gai o bi em faria perdre les meves amistats i la meva reputació a l'insti, ja que em consideren el que més lliga, pel fet que des de sempre després de liar-me amb alguna noia m'ho apunto a la meva llista secreta (un rotllo de paper higiènic, en el moment semblava graciós), però no m'atreu gens menjar cony. Tinc un problema? Soc gai? Experimeto amb nois? NO SE QUE FER.
Laura Centellas

Hola,
L’orientació sexual és la capacitat de cada persona de sentir atracció eròtica, afectiva, emocional o amorosa cap a persones d’un altre gènere, del mateix gènere o de més d’un gènere o identitat de gènere, així com la capacitat de mantenir-hi relacions íntimes i sexuals. També és important saber que l’orientació sexual pot canviar al llarg del temps. I que el fet que puntualment t’agradi o t'atregui un noi no vol dir automàticament que siguis gai o bi. Dona’t temps per entendre què estàs sentint.
És cert que, quan apareix un desig i l’intentes reprimir, sovint passa just el contrari, que pot fer-se més intens, perquè té ganes de ser vist. És a dir, com més ho dissimules i fas veure que no ho sents (per exemple, liant-te amb altres noies per tapar-ho), més probable és que aquest desig creixi.
Metafòricament, es podria veure com dues persones que s’atrauen i que com més s'apropen a l’altra, més poden veure què els atrau realment i què no (i, per tant, el desig o la necessitat pot disminuir, perquè ja l'estan cobrint). En canvi, com més s’allunyen, més pot créixer el desig i les ganes d'apropar-s'hi.
Des d’aquí, abans de prendre decisions precipitades, et diríem simplement que escoltis aquest desig i aquesta atracció, i que els utilitzis per conèixer aquest noi i veure què se’t desperta. Potser només és curiositat, ganes de parlar amb ell, d’aprendre’n alguna cosa, perquè l’admires o perquè fa coses que t’agraden i que tu també voldries fer o potser et recorda algú. Hi ha molts factors que poden influir en sentir atracció cap a una persona. I no tots aquests desitjos han d’acabar necessàriament en una relació sexual ni impliquen un canvi d’orientació.
No tens cap problema. Plantejar-se l’orientació sexual és molt habitual, sobretot a l’adolescència, i pot ser una manera molt bonica de créixer i de conèixer-te millor. No tinguis pressa. Accepta el que sents sense posar-te etiquetes de seguida, i dona’t un temps per explorar què et passa per dins.
Potser el fet d’estar lluny de casa i no conèixer tantes persones pot ser una oportunitat per connectar amb diferents parts de tu mateix, ja que, de vegades, sentir que ningú ens coneix ens dona més llibertat per explorar diferents facetes.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas