Dubte
Holaaa, m'agradaria saber si has d'estar enamorat de la teva parella? Osigui puc tenir novia i que no estigui enamorada d'ella o ella de mi? Moltes gràciesss
Laura Centellas

Hola!
Gràcies a tu!
És molt normal tenir dubtes sobre això, perquè sovint confonem dues coses diferents: l’enamorament i l’amor.
L’enamorament és una sensació intensa que pot aparèixer quan algú t’agrada o t'atrau molt. Pot passar que et posis nerviosa quan la veus, hi pensis sovint, t’imaginis fent coses juntes o sentis un “subidón” d’emocions. Tot es viu amb molta intensitat, en part perquè el cervell allibera substàncies que provoquen eufòria i excitació.
Aquesta fase sol ser temporal (els experts diuen de sis mesos fins a un parell d’anys) i, durant aquest temps, és habitual idealitzar l’altra persona i veure sobretot les coses bones. També pot haver-hi atracció física o sexual, però això no vol dir que hagis de voler tenir-hi relacions sexuals. És important saber que l’enamorament és transitori i que en aquesta etapa és millor no prendre decisions molt importants, perquè tot es viu amb molta intensitat. Enamorar-te d'una persona no implica que vulguis construir-hi una relació de parella.
L’amor, en canvi, no és tant un “subidón”, sinó una elecció conscient. És quan decideixes estar amb algú perquè t’agrada com és, us enteneu, us feu sentir bé i voleu compartir temps plegades. L’amor es construeix amb el temps i inclou coses com el respecte, la confiança, la igualtat, la comunicació, seguretat i cura. Amb l’amor ja no hi ha aquella emoció tan extrema, però hi ha tranquil·litat, companyia i ganes de fer equip. També poden aparèixer dubtes o discussions, i això és normal. L'amor també es pot experimentar amb les amistats o poder amb la família.
Llavors, responent a la teva pregunta, voler tenir una relació de parella amb algú no implica necessàriament que hagis de passar per un procés d'enamorament, però sí que és important que hi hagi admiració, respecte, ganes d’estar juntes, benestar quan esteu plegades i voluntat de cuidar la relació. El més important és que la relació t’aporti i no et resti, que et sentis bé, escoltada i respectada.
Hi ha moltes maneres diferents de viure les relacions, però en totes és important que hi hagi cura, respecte, comunicació i amor.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas