relacio
Hola, fa ja mes de 2 anys que estic amb el meu novio, pero ara porto uns mesos en els cuals dubto molt sobre la nostra relació. Ell m'estima molt i em tracta molt bé, però nose si amb 16 anys una relació es sana, ja que som molt petits. Tambe em sento una mica tancada a viure noves experiencies, pero a la vegada sento que l'estimo molt i que no vui que la nostra relació s'acabi. Tinc por a no trobar a ningú que em tracti com ell i si ho deixem haver pres una mala desició. Perque hi han dies en els que l'estimo molt, pero d'altres en els que dubto.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns!
És molt normal que en una relació, i especialment a la teva edat, apareguin dubtes i sentiments contradictoris. El fet de tenir 16 anys no vol dir que una relació no pugui ser sana o bonica. Simplement esteu en una etapa de creixement i descobriment, on és habitual voler viure experiències noves i alhora tenir por de perdre algú important.
El que expliques és molt humà: hi ha dies que et sents molt enamorada i d’altres en què et qüestiones coses. Això no vol dir necessàriament que la relació hagi d’acabar, sinó que pot ser un senyal que estàs reflexionant sobre què necessites ara mateix.
També és comprensible que et faci por equivocar-te o no trobar algú que et tracti tan bé, però és important recordar que quedar-se en una relació només per por també pot generar malestar.
Potser et podria ajudar preguntar-te amb calma: què és el que et fa dubtar exactament? Et sents lliure dins la relació? Et ve de gust seguir compartint temps amb ell? O notes que estàs canviant i necessites una altra cosa?
Permet-te sentir i pensar sense pressa. No has de prendre una decisió immediata, però escoltar-te és un primer pas molt valuós.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas