Parella
Hola Em dic Elvira , tinc 22 anys , fa q estic amb el meu novio 3 anys pero me tracta fatal no me escucha y cuando jueva se pone agressivo , tengo mortones en el cuerpo por el , cuando tiene un problema no sabé hablar conmigo y arreglar lo solo sabé q decir q le de he en Paz y jugar , no se como dejarlo Ya que me carn muy bn sus padres pero es que estudia mos juntos y no tengo un lugar donde vivir o moverme porque no tengo coche y el me lleva y tal al ir juntos a classe , el otro dia le fui infiel con un chico q me pone mucho y me trata súper bien de momento pero no me puedo il·lusionar tampoco
Laura Centellas

Hola consultora,
Gràcies per escriure’ns!
Pel que expliques, estàs vivint una relació on hi ha violència física i emocional, i això no és culpa teva en cap cas. Que tinguis morats al cos, que et tracti amb agressivitat i que no hi hagi diàleg són senyals clars que la relació no és segura per a tu.
És totalment comprensible que et sentis atrapada: depens d’ell per desplaçar-te, estudieu junts, tens vincle amb la seva família… tot això fa que marxar sembli molt més difícil. Però vull que sàpigues una cosa important: hi ha sortida i no has de fer-ho sola.
Ara mateix, el més prioritari és la teva seguretat. Buscar ajuda no és exagerar ni “trair-lo”, és cuidar-te. Si pots, intenta parlar amb algú de confiança (família, amistats, professorat del centre) i explica exactament què està passant.
A més, a Catalunya tens recursos especialitzats, gratuïts i confidencials, que poden orientar-te i ajudar-te a trobar una alternativa segura, encara que ara mateix no tinguis on anar:
•        📞 016 – Atenció a víctimes de violència masclista (24h, no deixa rastre a la factura)
•        📞 900 900 120 – Línia contra la violència masclista a Catalunya
•        🚨 Si et sents en perill immediat, truca al 112
Respecte al que expliques sobre haver estat amb un altre noi: això no et defineix ni et fa dolenta. Sovint, en situacions de maltractament, buscar afecte o sentir-se cuidada fora és una manera de supervivència emocional, no una culpa.
Sé que pot fer molta por pensar a deixar-ho, però no has d’esperar que la situació empitjori per demanar ajuda. El que estàs vivint ja és suficientment greu.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca- Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas