CONSELL
El meu novio l'altre dia estavem a un lloc públic i volia que li posés la ma per tocar-li tal, i li vaig dir ara que no que és un lloc públic i tal i és com que va seguir fins que li vaig posar la mà. Jo li deia no vull posar-la i va seguir fins que toqués a dins del pantaló, sincerament notava que ens estaven mirant saps i no volia posar la mà enlloc. Després estavem a un lloc públic i em volia tocar el cul i li dic hi ha gent i anav aa fe rla maniobra fins que em vaig apartar. També, és com que ho sexualitza tot, no sé si soc asexual o què perquè realment si que m'agraa masturbar-me i sento plaer però és algo que realment no cal que faci cada dia i puc viure sense això i sento que tot lo que diu és sexualitzant-ho.
Laura Centellas

Hola,
Pel que expliques, tot i que sigui la teva parella, les situacions que descrius són violència sexual. Quan una persona insisteix, pressiona o no respecta un “no”, i acaba fent-te fer coses que no vols, no hi ha consentiment lliure. Encara que finalment ho facis, no és perquè realment ho vulguis, sinó perquè t’has sentit pressionada, i això és una forma de coacció sexual. Si aquestes situacions es repeteixen en el temps, poden arribar a constituir un abús sexual dins la parella.
És important no normalitzar aquests comportaments, perquè no són adequats ni respectuosos. A més, el que estàs vivint no defineix la teva sexualitat real. Quan una persona actua des de la pressió, la insistència o la incomoditat, no ho fa des d’un lloc lliure, i això pot provocar rebuig, confusió o una disminució del desig, especialment cap a la parella. Tal com expliques, quan estàs sola sí que pots sentir plaer i ganes de masturbar-te, fet que indica que el problema no és el teu desig, sinó el context i la manera com s’estan donant aquestes situacions amb ell.
La situació que estàs vivint no és una bona base per descobrir ni viure la teva sexualitat, perquè no parteix d’un espai segur, lliure i respectuós on puguis explorar què vols i què no vols al teu ritme.
Abans de posar etiquetes sobre la teva orientació sexual, pot ser útil que observis com et sents dins d’aquesta relació. Pots valorar si necessites prendre algunes mesures, com ara demanar ajuda o suport a persones de confiança (amistats o persones adultes), posar límits clars, tenir una conversa on puguis expressar com et sents davant d’aquestes situacions i què necessites per sentir-te bé, o fins i tot plantejar-te deixar la relació per buscar vincles on et sentis respectada i lliure.
Esperem haver-te ajudat. Qualsevol cosa, seguim aquí.
Gràcies per la consulta i una abraçada.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas