La meva amiga pateix bolimia
Hola, necesito la teva ajuda.
La meva amiga te bolimia o anorexia.. sincerament no se molt sobre aquests temes. Porta ja molts anys (3 crec) que em repeteix sempre que es veu malament de cos... Avera sincerament es molt baixeta i prima prima no esta pero grasa tampoc, per mi esta perfecte, no un cos 100 pero si 80... A mes, ella es guapisima... Ja fa poc em va dir que intentava vomitar pero que no li sortia, va enviar un video a una amiga meva intentant vomitar perque veies que no podia, o joque se el perque, no entenc com pot enviaro... i bueno m'agradaria saver si pateix algun risc la meva amiga, perque ella que jo sapiga no a vomitat mai, pero si que sa fet dietas en una llibreta, sempre evita el menjar, ho pasa molt malament i li entren 'bajones' i intenta vomitar... i sempre que quedo amb ella no parla de un altre cosa que de cosos perfectes que li agradaria tenir... Jo ja he pensat de dirli a la seva mare o consultaro amb algu, pero la meva amiga em diu que si ho faig, em mata.. jo nomes vull el millor per ella, pero vull asegurarme de que es un problema greu per poder fer ja que sera perdre la amistad amb ella... encara que se que seria el millor per ella i potser despres mo agrairia, pero sempre que penso de dirli als seus pares em tiro cap enradera..
espero la teva resposta i espero que em serveixi d'ajuda, moltes gracies:D
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la preocupació que sents per la teva amiga. Per tot el que dius que li passa, és normal que estiguis preocupada, ja que sembla que pot estar patint un trastorn de la conducta alimentària. Quan una persona té aquest problema, se sent molt malament amb si mateixa i s'obsessiona amb el físic i el pes. A mida que va passant el temps, cada cop és pitjor si no es posa solució. Entenc que no vols que s'enfadi amb tu, però si realment vols ajudar-la, i tot i parlar amb ella per a que demani ajuda no ho fa, serà necessari que tu parlis amb algun adult que se'n pugui fer càrrec. Si és una amiga de l'escola, no cal que parlis amb els seus pares, pots explicar-li a un professor/a per a que li digui als seus pares. I si no és de l'escola, serà necessari que parlis directament tu amb els seus pares, o germans grans si en té. Sé que pot ser difícil, però un cop ho hagis fet, t'hauràs tret un pes de sobre. Quan ho facis, has d'estar preparada perquè la teva amiga segurament s'enfadarà, però pots estar tranquil·la perquè al cap d'un temps segur que ho entendrà i t'ho agrairà. Espero haver-te pogut ajudar, si necessites més orientació pots escriure'm a sbujalance@acab.org Molts petons!!