ayuda
Hola soy Aitn de 12 años... Dicen q estoy llena de vida y todo eso, soy creativa. Pero desde los 9 tuve pensamientos suicidas, pense q era normal, pero cada vez tengo mas ganas, por problemas familiares de miedo de salir del armario mi madre lo sabe pero los demas no, mi familia es critiana.. Yo pues cada vez que tengo un problema, me insultan, o sobrepienso me dan ganas de suicidarme, ya lo intente 3 veces, ahogandome con una bolsa, pero acabo rindiendome... no se que hacer, busco metodos pero no me sal nada y tengo q esperar a tener una plaza para el psicologo.... no se que hacer... me siento fatal.... que hago? que puedo hacer para dejar de pensarlo? y no quiero contarselo a nadie y ni llamar a la linea de ayuda, porq siempre me dicen lo mismo.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i per explicar amb tanta valentia el que t’està passant.
Sento molt que estiguis patint així des de fa tant de temps. El que expliques no és normal ni ho has de portar sola, i és molt important que ho prenguem seriosament.
Quan tens pensaments de fer-te mal o de suïcidar-te, sobretot si ja ho has intentat altres vegades, necessites ajuda immediata. Mereixes protecció i suport.
Sé que fa por explicar-ho, però és imprescindible que un adult de confiança ho sàpiga, especialment la teva mare, que ja coneix part del que et passa. Pots ensenyar-li aquest missatge si no saps com dir-ho amb paraules.
Si encara no tens visita amb el psicòleg, pots anar a urgències i dir exactament això: “tinc pensaments suïcides i por de fer-me mal”. T’atendran. És una opció segura i correcta en una situació com la teva.
Entenc que estiguis cansada de les línies d’ajuda i que sentis que sempre et diuen el mateix. Tot i així, si en algun moment et sents en perill, truca al 112 o al 024 (Línia de prevenció del suïcidi). Encara que sembli repetitiu, la seva funció és ajudar-te a passar el moment més difícil i mantenir-te segura.
De moment, quan aquests pensaments vinguin:
•        intenta no quedar-te sola
•        allunya’t de qualsevol cosa amb la qual et puguis fer mal
•        recorda’t que aquests pensaments passen, encara que ara semblin molt forts
Hi ha sortida, però no has de fer aquest camí sola.
Si vols, torna a escriure’ns. Estem aquí per ajudar-te, però sobretot, si us plau, explica-ho avui mateix a un adult i busca ajuda professional.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas