Amor TV series gay vs lesbianes falta representació
Bon dia, Era sols per mencionar que no se si a algu li pasa però soc lesbiana i trobe mes confort veient series de relació gay (com la de fa poc una serie de nois del hockey) i es com que me dona pena que la majoria de series lesbianes es cancelen o no acaben be. Jo sols vullc veure el mateix, eixa intimitat de relació entre nois amb les noies... se que tinc 19 encara pero davant eixa falta de representació no se si sexualment, com ferho amb una noia (o siga els procediments basics si obviament! Pero tema proteccio sexual....), tinc la sensació al veure eixes series que els nois estan mes conscienciats sobre les enfermetats sexuals i tenen mes facil lo de posarse el condó.... en canvi entre noies no seria dificil posarse un condó aixi? No es sols comprarlo que ja costa comprar un adequat, no es tan facil de comprar com un condó, ni tan facil de posar.... per aixo havia pensat un condó normal pero tallarlo per la mitat i posarlo a la vulva o posarse guants de latex???? No se, obviament sempre s'ha de preguntar lo de les enfermetats sexuals i anar a ferse proves si tens dubtes i tal, pero els nois com q ho tenen mes facil pq lo del condó ja esta normalitzat i es mes facil de comprar, en canvi les noies no esta tan normalitzat allo de gastar protecció.... dona la sensació fins i tot que talla el rotllo?, no se era sols per desfogarme... i si teniu cap tactica de proteccio facil d'adquirir i de utilitzar ho agrairia moltes gracies.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Tens tota la raó. En general, els mètodes de barrera són poc visibles en la televisió i pot semblar que “tallen el rollo”, i encara més amb relacions menys normatives com pot ser entre dues noies.
El preservatiu per penis és el mètode de barrera més comú i estès i per aquest motiu pot ser que sigui més visible a la televisió en relació entre homes. En canvi, en les relacions entre dones s’ha parlat molt menys de protecció. És cert que el risc de contagi és més baix, però això no significa que no n'hi pugui haver.
És important, com bé dius, parlar amb la parella, preguntar-se per l’estat de salut sexual i fer-se proves d’ITS de manera periòdica.
Pel que fa als mètodes de protecció, les opcions que comentes són les que actualment existeixen:
- Barreres de làtex per al sexe oral-vulvar, encara que són poc accessibles i cares.
- Preservatius tallats longitudinalment per utilitzar-los com a barrera sobre la vulva.
- Guants de làtex per a la penetració amb dits.
- Preservatiu intern (o “femení”) en cas de penetració.
És cert que aquests mètodes no són tan fàcils d’aconseguir ni tan normalitzats com el preservatiu extern, i això pot generar incomoditat o inseguretat. Tot i això, cuidar la salut sexual també forma part de l’experiència íntima i no hauria de viure’s com una interrupció, sinó com una manera de cuidar-se mútuament.
Et deixem l'enllaç a la pàgina web del CJAS on trobaràs tots els mètodes de barrera que existeixen, una petita explicació i on trobar-los:
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas