No estic a gust
Hola, primer de tot gràcies per tot el que feu i com ens ajudeu a tots els joves. Volia explicar la meva situació actual. Aquest any he començat primer de batxillerat i també he canviat de centre, ja que portava 16 anys en el mateix institut/escola i amb la mateixa gent. Tinc un grup d'amigues fantàstiques de l'antiga escola tot i que ara no ens podem veure tan. A l'institut actual vaig entrar sola i jo pensava que podria però la veritat és que m'està costant està bé. Tinc un grup de 3 noies més que em cauen bé però no les veig com unes amigues que hi pugui parlar de tot i que hi pugui quedar fora de clases. Trobo que no he connectat amb ningú i tampoc hi ha algú que em caigui d'allò més bé. No és que estigui sola perquè sempre estic amb aquestes nenes i em cauen molt bé, però tot hi així m'hi sento i això provoca que no tingui ganes d'anar a l'institut perquè les hores em passen molt lentes. No se ven bé si m'heu entès però només volia explicar-ho i desfogar-me una miqueta jeje. No tinc cap pregunta en concret però era per si el podeu donar la vostra opinió, gràcies.
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns i per explicar-nos com et sents.
Pel que expliques, estàs vivint un canvi molt gran: nou centre, nova etapa i persones noves després d’haver estat 16 anys envoltada de la mateixa gent. És totalment normal que, en aquest context, et sentis descol·locada i que no hagis connectat encara amb ningú de la mateixa manera que amb les teves amigues de sempre.
Pel que dius, amb el grup actual t’hi portes bé, però no hi ha (de moment) aquella connexió profunda que et permeti sentir-te del tot còmoda. I això pot passar. Les relacions no sempre neixen de seguida ni amb la mateixa intensitat, i menys quan tot és tan recent.
També és important dir que no sempre cal tenir amistats molt profundes a tots els espais. A vegades, en un centre o en una etapa concreta, hi ha persones amb qui compartim hores, ens entenem i ens sentim acompanyades, però el vincle no va més enllà. I això també és vàlid.
El més positiu és que tens un grup d’amigues de l’antiga escola que són importants per a tu. Encara que ara no us pugueu veure tant, pots continuar cuidant aquests vincles i recolzar-t’hi emocionalment. No has de renunciar a elles perquè hagis canviat de centre.
Dona’t temps i sigues pacient amb tu mateixa. Batxillerat són només dos anys, i al llarg del camí encara tindràs moltes oportunitats per conèixer persones amb qui connectar més profundament, ja sigui més endavant a l’institut o en futures etapes com la universitat.
Gràcies per compartir-ho i permetre’t desfogar-te. A vegades, només posar-ho en paraules ja ajuda una mica.
Espero haver-te ajudat.
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas