Problemes per estudiar
Despres de 5 anys he tornat a estudiar, i aquest cop a la UOC. M'he adonat de que em costa molt mes agafar un habit de estudi, de memoritzar, i estudiar per els examens.... M'agradaria que em donguesiu algun consell per estudiar sense problema. GRACIES
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns,
Després de cinc anys sense estudiar és totalment normal que notis que costa més agafar l’hàbit, concentrar-te o memoritzar. No vol dir que no en siguis capaç, sinó que el cervell necessita un temps d’adaptació.
A més, estudiar a la UOC implica una mica més de disciplina personal, ja que el format és molt autodidacta. Tot i això, amb una bona organització i algunes estratègies, és absolutament possible trobar el teu ritme.
Et recomanaria, en primer lloc, que intentis recordar què et funcionava a l’hora d’estudiar en el passat (horaris, tècniques, manera d’organitzar-te) i miris d’adaptar-ho a la teva situació actual.
Alguns consells pràctics que solen ajudar:
•        Establir un horari d’estudi més o menys fix (per exemple, sempre als vespres o als matins) per crear rutina.
•        Per a assignatures més teòriques o explicatives, fer esquemes i resums a mà, ja que això facilita molt més la comprensió i la retenció de la informació.
•        Pel que fa a la memorització, la repetició és clau, i també poden anar molt bé les tècniques mnemotècniques.
Sobretot, paciència amb tu mateixa i constància. Els hàbits no es construeixen d’un dia per l’altre, però amb temps i pràctica arriben 🌱
Una abraçada!
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas