Soc adicta?
Bona nit. M'agrada molt el sexe i la masturbació i em costa aguantar-me les ganes quan em vull tocar, em pregunto si no soc adicta. Més o menys cada dia em masturbo i no sé si és normal, això sí, sense porno. Tampoc m'impedeix fer cap altra activitat.
Laura Centellas

Hola,
És totalment normal que, quan hi ha una cosa que et dona plaer i satisfacció corporal, et costi resistir-te i vulguis fer-ho. Aquesta “temptació” forma part de la naturalesa humana i no significa necessàriament que hi hagi una addicció.
L’addicció no es determina només per la freqüència amb què fas una cosa, sinó per com aquesta conducta afecta la teva vida i com et fa sentir a tu i als del teu voltant. És molt important el que comentes: que no t’impedeix fer altres activitats. Això és un senyal que, actualment, la masturbació no està condicionant la teva vida.
Alguns indicadors que una conducta pot arribar a ser problemàtica són:
- Si et sents frustrada o enfadada quan no pots fer-ho.
- Si comences a descuidar tasques importants del teu dia a dia per fer aquesta conducta.
- Si deixes de banda responsabilitats i necessitats bàsiques.
- Si no pots estar present en altres moments perquè tens constantment la conducta al cap.
- Si hi ha una afectació en la concentració, amistats, relacions socials, família o estil de vida.
Si cap d’aquests punts et passa, no hi ha motiu de preocupació. El que fas és normal i forma part del gaudi saludable del teu cos. L’important és gaudir-ne sense que això passi per davant de la resta de coses importants de la vida.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas