Sexe insatisfactori
Holaa! Primer de tot moltes gràcies per la feina que feu, ens ajudeu molt. Ara bé, el meu problema és que al meu xicot i jo, quan fem penetració vaginal, ens agrada molt i ell acaba bastant ràpidament (10-15 min només amb penetració). Per que el sexe duri més fem preliminars i també pauses durant. Sé que en veritat el temps que dura és normal però a mi em sembla poc perquè sempre en vull més. A més, després li sol fer una mica de mal el penis, però ell diu que és normal, i per això em d'esperar un dia o dos que es recuperi. El problema és que a mi m'agrada molt i ho vull fer amb molta freqüència (parlo de penetració, no sexe oral o masturbació) i si només ho fem una vegada (en un dia) no em sento satisfeta, és molt frustrant. Ne'm parlat però tot i així no arribem a cap solució. Merci per la vostra ajuda.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu! Ens fa molta il·lusió rebre missatges com el teu.
Per començar, t’has sentit mai satisfeta tenint relacions sexuals, ja sigui sola o amb companyia? Pot ser un bon punt de partida per entendre què et fa gaudir i replicar-ho. El sexe pot ser una manera d’expressar emocions i sensacions corporals, però de vegades no és suficient per “alliberar-ho tot”, i pot ser útil combinar-lo amb altres formes de canalitzar emocions fora del sexe, com fer esport, expressar-se emocionalment, moure el cos o respirar profundament.
També és important recordar que a vegades posem molt de pes en la penetració i tenim expectatives molt altes, i això fa que mai ens sembli suficient. Sense caure en “estàndards”, 10-15 minuts de penetració o qualsevol altra pràctica seguida, ja és bastanta estona.
Si amb aquest temps no et sents satisfeta, una bona opció és explorar altres formes de plaer que no recaiguin només en la penetració, o combinar-les amb aquesta: per exemple, estimular-te el clítoris durant la penetració, fer-vos carícies, masturbació mútua o altres pràctiques que us agradin no només abans de la penetració, sinó durant i inclús després si us ve de gust. Això pot ajudar a recuperar energia, allargar l’excitació i gaudir més del moment.
El sexe és una experiència que combina moltes sensacions, no només la penetració: tocar-se, abraçar-se, fer petons i gaudir junts del moment també compta molt. Escolta el teu cos, busca petites sensacions i gaudeix de cada carícia, sense pressió pel temps ni pel resultat final.
Amb calma i exploració podràs descobrir què et fa sentir satisfeta i què funciona millor per a tu i per a la vostra relació.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas