Els orgasmes ja no són iguals
Bon dia, diria que fa uns 5 anys més o menys que em masturbo i amb bastanta freqüència (4-5 cops per setmana), encara que ha anat varian. No ho faig per adicció o costum sinó que de veritat m'agrada. Però fa unes 2 o 3 setmanes que en el momemt d'acabar sento tot igual fins que es suposa que he de sentir l'orgasme i no el sento. Després tinc la mateixa sensació que després d'un orgasme (sensibilitat, pulsacions, etc). És molt frustrant i m'estava preguntant si no podria ser per la freqüència amb la que em masturbo perquè no veig cap altra raó. També he de dir que quan estic amb la meva parella els orgsames generalment sempre han estat millor pel simple fet de que m'estigui acompanyant però últimament han baixat una mica de qualitat.
Laura Centellas

Hola,
La intensitat dels orgasmes pot variar segons molts factors: l’estrès, l’estat d’ànim, el descans, l'excitació del moment o fins i tot les expectatives que tenim sobre com “hauria de ser”. No sempre seran iguals i això és totalment normal.
A vegades, segons el moment vital en què ens trobem o altres circumstàncies, l’excitació i l’orgasme no són tan intensos o alliberadors com altres vegades. Les expectatives sobre què "hauria de passar“ també poden afectar el gaudi. Si ens centrem massa en el resultat final, podem gaudir menys del camí, i la satisfacció al final pot semblar menor del que esperàvem.
El que t’està passant des de fa 2 o 3 setmanes pot ser fruit de la combinació de diversos factors. Ara per ara, no cal preocupar-se, ja que fa poc que t'està passant. No t’hi obsessionis, continua gaudint del moment i fent-ho perquè t’agrada, sense esperar cap resultat concret. Pots anar observant quines coses t’ajuden a gaudir més i intentar reproduir-les per recuperar aquella satisfacció.
Si d’aquí a uns mesos continua igual i notes algun canvi en tu o en el teu cos que no saps identificar, torna'ns a escriure o consulta a algun altre professional. Tu coneixes el teu cos millor que ningú.
Gràcies per la consulta, i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas