CANVI DE VIDA
Hola, mira jo desde fa 8 anys faig castells però fa 2 anys que em vaig mudar i ara estic a 2 hores d'on feia castells i justament l'any passat vaig decidir deixar d'anar perque ja porto 2 anys que no m'era gens fàcil, ja que al primer el meu avi es va morir i això va marcar molt la meva vida però en aquell moment encara volia fer castells. El que passa es que allà tinc a totes les meves amigues les qual m'han canviat com a persona i m'han vist creixer i sento com que les estic abandonant ja que aquests any hem passat molts moments juntes i em enfortit el nostre vincle de manera que confiem molt unes a les altres, i apart on estic vivint ara també tinc moltes amigues pero no son elles i per molt que pugui parlar amb elles per whatsapp no sera el mateix ja que no les veure tan com avans que les veia 2 o 3 cops per setmana, i a on estic vivint ara el que em passa es que tinc un grup de 13 persones i sempre sento que m'estic quedant sola, cosa que amb les de castells això mai em passava i tinc por de canbiar per aquest mateix motiu ja que me les estimo moltissim i tinc molta por de perdre la seva amistat i no se que fer.
Laura Centellas

Hola consultora
Gràcies per escriure’ns!
Es nota molt com t’importen aquestes amistats i el vincle tan fort que heu creat amb els castells. Té tot el sentit que et faci por sentir que les estàs “abandonant” o que les puguis perdre.
Els canvis de lloc de vegades remouen molt, sobretot quan allà hi ha persones que t’han vist créixer i t’han acompanyat en moments importants. Que ara no les puguis veure tan sovint no vol dir que deixin de ser importants ni que l’amistat s’hagi de trencar.
Potser et pot ajudar parlar-ho obertament amb elles: explicar com et sents, que les estimes i que et fa por perdre-les. Els vincles que són forts solen adaptar-se, encara que canviïn les formes.
I al lloc on vius ara, sentir-te una mica sola dins d’un grup també és més habitual del que sembla. No vol dir que hi hagi res malament en tu, sinó que estàs en un procés d’adaptació.
Una abraçada,
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas