Sensació extranya
Holaa! Abans que res, gràcies per la feinada que feu, val molt la pena. Tinc com una sensació rara sobre la meva sexualitat. No sé si soc hetero o què. Per exemple, alguna vegada que em masturbo i busco algun video, acabo a pàgines web de porno gay i em posa bastant. Que consti que el porno hetero també m'agrada eh. Ara bé, no em tiraria ni tindria una relació amb cap noi. Em vec més sortint i fent-ho amb una noia. Em podeu explicar què està passant?? Ja sé que puc ser bisexual, però noto que es molt raro i no m'indentifico com a bi, ho faig com a hetero. Gràcies!! Una abraçada :)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
La sexualitat és un constructe molt ampli i canviant, que pot evolucionar al llarg dels anys i depèn molt del moment vital en què ens trobem. Hi intervenen molts factors diferents i, a vegades, podem sentir coses que ens costen d’entendre. Per això, el fet de sentir-les no vol dir que ens defineixin necessàriament. De vegades no cal posar-hi paraules o etiquetes, sobretot si ho vivim amb tranquil·litat i sense fer-nos mal a nosaltres ni als altres.
L’orientació sexual i les fantasies no tenen per què anar de la mà. L’orientació sexual fa referència a cap a qui ens sentim atrets a nivell afectiu i/o sexual en la vida real, mentre que les fantasies formen part de l’imaginari i de l’excitació, i poden ser molt variades. El fet de fantasiar amb determinades situacions o continguts no vol dir necessàriament que es vulguin viure, ni que defineixin qui som o com ens identifiquem. Hi ha una diferència clara entre allò que ens pot excitar en un moment concret i allò que realment desitgem o triem viure en el nostre dia a dia.
És possible excitar-se amb porno gai i continuar identificant-se com a heterosexual. El que t’excita no té per què definir la teva orientació sexual. L’etiqueta, si en vols fer servir alguna, la coneixes millor tu que ningú. El ventall de coses que ens poden excitar és molt ampli, i això no vol dir que vulguem reproduir-ho a la vida real ni que això ens defineixi com a persones.
No t’amoïnis, a moltes persones els passa. Ningú millor que tu sap què sents i què vols. Explora i viu la teva sexualitat amb respecte cap a tu mateix, i utilitza o no l’etiqueta que sentis que t’encaixa millor en aquest moment.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas