Dubte..
Hola!! Primer de tot bon any i gràcies per la feina que feu Tinc varies preguntes he vist en varies consultes comenteu que es pot assistir a les tardes joves fins als 24 anys i també he vist que comentau “ la llevadora “ No sé perquè serveix exactament cada cosa ni què és.m’ho podeu explicar porfa Quina diferència hi hauria amb el metge de família? Si tinc dolor a la zona genital hi ha més vull preguntar-li un tema personal íntim a qui hauria de visitar dels 3? Després per últim volia comentar alguna cosa La ultima vegada que me'n vaig per una revisió amb el metge vaig tenir una errecio davant seu em fa vergonya per no ho puc evitar no passa res, oi? Gràciess!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu i bon any!
Les Tardes Joves són una consulta pensada específicament per a joves fins als 24 anys. Ofereixen orientació, assessorament i atenció en temes de salut sexual i reproductiva, com ara mètodes anticonceptius, embaràs, infeccions de transmissió sexual (ITS), conductes de risc, afectivitat, sexualitat o situacions de violència de gènere, entre d’altres. Aquest servei el gestiona l’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) i, en molts casos, disposa de telèfons o canals de contacte perquè puguis fer una primera consulta abans d’anar-hi presencialment al centre d’atenció primària. Si ho necessites, pots consultar la informació sobre les Tardes Joves i buscar el centre d’ASSIR més proper a través en els següents enllaços:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tardes-joves-00001
Al CAP hi solen treballar diferents professionals, com el o la metge/ssa de família, el o la pediatre/a (habitualment fins als 14 o 15 anys), l’infermer/a i la llevadora. La metgessa de família és la professional de referència i s’encarrega de la salut general de la persona, valorant símptomes, fent exploracions, indicant tractaments i derivant a especialistes si cal. La llevadora està especialitzada en salut sexual i reproductiva i pot atendre qüestions com proves de detecció d’ITS, menstruació, embaràs, canvis corporals a l’adolescència, dubtes sobre relacions sexuals, anticoncepció, entre d'altres. Si detecta algun problema de salut que requereixi una valoració mèdica més específica, deriva al/la metge/ssa de família.
En el cas de tenir dolor a la zona genital, el més adient és que t’atengui el/la metge/ssa de família. Si, a més, tens algun dubte personal o íntim i et sents còmode parlant-ne amb ell/a, ho pots fer amb tota tranquil·litat, si ho considera necessari, et derivarà a la professional més adequada. Si no et sents còmode comentant aquest aspecte amb el/la metge/ssa, una molt bona opció és contactar (via telèfon o presencialment) amb les Tardes Joves, on t’escoltaran, t’assessoraran amb calma i t’indicaran on acudir si fa falta.
Finalment, les ereccions involuntàries són completament normals i freqüents en persones amb penis, i els professionals sanitaris hi estan molt acostumats. No has de sentir vergonya ni preocupar-te per això.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas