ansietat o ns
Hola, des de fa un temps vaig tenir un atac d’ansietat a classe bastant greu, o alguna cosa per l’estil. La veritat és que no ho sé, perquè tinc una situació a casa curiosa amb la salut mental. Però la cosa és que no va ser la primera vegada, perquè amb el meu esport també en tenia bastants o similars bueno esque ns que eren, i ames sempre he tingut molts nervis. Em preguntava si em podríeu aconsellar algun lloc públic, és que no és la primera vegada. Abans no era res greu, però a vegades m’afecta a la vida personal, i a més el de classe va ser el més greu perquè no podia sentir la gent i tenia la sensació que se m’adormia el cos. Si em podeu aconsellar alguna web o algun lloc per poder parlar amb algun professional o algú, és que estic una mica preocupat.
Laura Centellas

Hola, consultor.
Gràcies per escriure’ns i explicar-ho.
El que descrius (sensació d’adormiment, no sentir la gent, nervis intensos) pot passar en episodis d’ansietat forts, i és normal que et preocupi, sobretot si ja t’ha passat més d’una vegada.
El més recomanable és que no ho passis sol. Comenta-ho als teus pares o a algun adult de referència que et pugui ajudar a buscar suport professional. Si busques opcions públiques, pots començar pel teu CAP, demanant hora amb el metge/ssa de capçalera i explicant-li exactament què et passa; des d’allà et poden derivar a salut mental si cal. També pots trucar a Salut Respon (061), on t’orientaran sobre quin recurs tens més a prop.
A més, a Catalunya tens el WhatsApp de suport emocional per a joves (Salut Mental Jove):
WhatsApp 639040404
És gratuït, confidencial i pots escriure si necessites parlar amb algú o orientar-te.
Si en algun moment tornes a tenir un episodi molt intens o et sents molt desbordat, demanar ajuda urgent (112) també és una opció vàlida.
Fer el pas de buscar ajuda ja és molt important. L’ansietat pot fer molta por, però amb acompanyament professional es pot entendre i gestionar.
Espero haver-te ajudat.
Estrella Dorca – Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas