Incomode
Desde que ha començat el curs em sento molt incomode a educació física. No entenc perquè ens hem de canviar tots els nois en un vestuari. Jo com a gai em sento molt incomode i violent. Tots constantment em miren per veure si tinc una erecció i poder dir que “al gay le pongo”. L’única manera que tinc de mes o menys ocultar les ereccions son amb els calçotets eslips (crec que es diuen així). Volia saber si n’hi ha alguna altra manera d’evitar tenir ereccions o de fer tota la situació del vestuari mes còmoda. Gracies per la feina
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per explicar una situació tan delicada. Sentim molt que estiguis vivint aquesta situació, perquè no és just ni acceptable, i el que descrius és una manca de respecte i una forma d’assetjament.
És important que sàpigues que tenir ereccions és una resposta corporal a vegades involuntària, especialment durant l’adolescència. Pot passar a qualsevol noi, independentment de la seva orientació sexual, i no significa res en concret. El problema no és el teu cos, sinó l’actitud dels altres nois, que és inapropiada i violenta.
El fet que et mirin, facin comentaris o bromes sobre la teva orientació sexual no està bé i no ho has d’aguantar sol. Aquesta situació hauria de poder-se abordar des del centre educatiu.
Et recomanem que, si t'és possible, ho parlis amb algun adult de confiança de l’institut (un professor o professora, el tutor o tutora, l’orientador/a o l’equip directiu) o de fora de l'institut, però que els hi pugui comentar. Pots explicar com et fan sentir el vestuari i el què t'està passant. L’escola té la responsabilitat de garantir un espai segur per a tothom.
Si et fa cosa parlar-ne sol, pots demanar a un amic o amiga de confiança que t’acompanyi. Recorda que això no és només un problema teu, és una situació col·lectiva que cal solucionar, encara que ara siguis tu qui l’estigui patint.
Pel que fa a evitar les ereccions, et pot ajudar pensar amb altres coses del dia a dia que no et facin estar tan connectat amb el cos i anar per feina a l'hora de dutxar-te i marxar. El que et diríem des d'aquí és que busquis formes que et facin sentir més còmode, tal com fas, com per exemple portar uns altres calçotets. Tenint en compte, però, que no és la solució al problema de fons, que és l’assetjament i que l'escola se n'ha de responsabilitzar, afrontat el tema, ja sigui impartint més educació sexual i afectiva o abordant directament el tema de l'assetjament entre iguals.
Esperem de tot cor que puguis trobar suport i que aquesta situació es resolgui aviat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas