Fantasia
Fantasies meves, i crec que de tothom, és veure gent del seu entorn o gent que els mola de forma explícita (o gairebé explícita), oi? Doncs l'altre dia vaig pensar de posar fotos de la gent que em mola a una IA i dir-li que me les deixi en roba interior, les posi a un llit de la manera que jo vull... Encara no ho he provat però en tinc ganes. Ara bé, també he pensat que potser no és del tot legal? Què m'en dieu? Jo penso que per provar i no enviar-ho a ningú i només quedar-m'ho per mi, no pot passar res. Gràcies per la feina que feu i bon any!
Laura Centellas

Hola,
Tenir fantasies sexuals és habitual i forma part de la sexualitat de moltes persones. Fantasiar amb gent que ens atrau, sigui del nostre entorn o no, no és cap problema mentre es quedi en l’àmbit del pensament i la imaginació.
El problema apareix quan aquestes fantasies es volen portar a la realitat mitjançant l’ús d’imatges de persones reals sense el seu consentiment explícit. Fer servir fotos de persones del teu entorn i transformar-les amb IA perquè apareguin en roba interior, en un llit o en posicions sexualitzades vulnera el dret a la imatge, a la intimitat i a l’honor de la persona. Això no és legal, encara que no es comparteixin les imatges amb ningú i encara que es faci només per a ús personal.
En el cas que la persona sigui menor d’edat, encara que la imatge sigui modificada o generada amb IA, es pot considerar un delicte molt greu relacionat amb pornografia infantil, amb conseqüències penals importants.
A més, la majoria de plataformes d’intel·ligència artificial prohibeixen explícitament crear o modificar imatges de persones reals perquè apareguin nues, en roba interior o en contextos sexuals. Encara que no hi hagi difusió pública, la simple creació d’aquest contingut sense consentiment pot ser sancionable, d’acord amb la legislació de protecció de dades i drets personals.
Més enllà de l’aspecte legal, també és important fer una reflexió ètica. Utilitzar la IA amb aquesta finalitat pot acabar sent una manera poc respectuosa i deshumanitzadora de mirar les altres persones, allunyant-se de tot allò que realment construeix el desig i la connexió: la curiositat, el coneixement mutu, la comunicació, la complicitat i el consentiment.
La fantasia pot ser un espai segur i legítim si es manté en la imaginació. Pots utilitzar-la lliurement sense portar-la a la realitat ni generar situacions que comportin riscos legals, personals o emocionals.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas