Masturbació
Hola, us vull explicar la situació en la que em trobo, que no sé si és normal. Moltes vegades abans d’anar a dormir em masturbo, porto bastants anys fent-ho. I últimament he notat que necessito arribar a l’orgasme dues vegades per a sentir més plaer, inclús tres. Això em preocupa sobretot per a quan tingui sexe amb una altra persona, perquè voldrà dir que he d’arribar a l’orgasme tres vegades? D’altra banda, suposo que el plaer que sento és l’orgasme, el que em fa dubtar és que ho faig molt facilment, fins i tot sense anar calenta. Simplement em toco i al cap de menys d’un minut ja hi he arribat. És normal? És costum? O realment això no es tenir un orgasme. Què puc fer? Perquè quan penso en quan tindré relacions sexuals, per la meva part duraran molt poc encara que tingui tres orgasmes. Què he de fer? Moltes gràcies per avançat, la vostra feina és de molta ajuda.
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies a tu!
La sexualitat no és fixa, sinó que va canviant al llarg del temps. Pot ser que abans amb un orgasme et sentissis satisfeta i ara que ja coneixes com funciona vulguis experimentar amb sensacions diferents, com pot ser tenir més d'un orgasme. Això no significa que hi hagi cap problema en tu.
El fet que últimament tinguis ganes de tenir un orgasme més d’una vegada pot tenir a veure amb el coneixement que tens del teu cos i amb l’experiència que has anat adquirint. Quan sabem què ens agrada i com estimular-nos, és més fàcil arribar-hi, i també pot aparèixer la curiositat de provar sensacions diferents o d’allargar el plaer.
Pel que fa a si el que sents és realment un orgasme, si sents una descàrrega de plaer, contraccions o una sensació intensa i agradable, és un orgasme, encara que arribi ràpidament o sense una excitació prèvia molt evident. No totes les persones necessiten el mateix nivell d’excitació ni el mateix temps per tenir un orgasme.
És important saber que el que passa quan et masturbes no determina com seran necessàriament les relacions sexuals amb una altra persona. El sexe compartit pot tenir altres ritmes, estímuls, emocions i connexió, i tot això pot fer que l’experiència sigui diferent.
Si el que et preocupa és arribar massa ràpid a l’orgasme i vols gaudir durant més estona, pots provar algunes coses, com per exemple:
- Estimular-te d’una manera menys directa al principi, evitant anar ràpidament als genitals
- Quan notis que estàs a punt d’arribar a l’orgasme, parar una estona o canviar el tipus d’estimulació.
- Explorar altres zones erògenes del cos i altres formes de plaer.
- Donar-te temps per crear un ambient eròtic, connectar amb la respiració, amb el moviment i amb les sensacions del cos.
Sovint, allargar el procés d’excitació fa que el plaer i l’orgasme siguin més intensos. No hi ha pressa per arribar "al final". Aprèn a gaudir del camí, a poc a poc. Experimenta amb el que t'hem dit per observar si canvia alguna cosa amb tu.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas