Vestuari
Hola Moltes Gracies per la vostra feina, tinc un dubte i es que de vegades al vestuari ens hem masturbat jo i un altre noi i al final ens l’hem acabat mamant els dos el penis i ell no sent res cap a a mi pero jo dubto de la meva sexualitat aquesta acció o pot determinar? Estic una mica confos Moltisimes Gracies !! Una abraçada 🫶🏾
Laura Centellas

Hola,
Moltes gràcies a tu!
Pel que expliques, sembla que tens dubtes sobre la teva orientació sexual, i això és molt habitual, especialment durant l’adolescència. És normal sentir confusió quan es viuen experiències noves o quan el que sentim no és del tot clar.
Segons el Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS), l’orientació sexual és la capacitat de cada persona de sentir atracció eròtica, afectiva, emocional o amorosa cap a persones del mateix gènere, d’un gènere diferent o de més d’un gènere, així com de mantenir-hi relacions íntimes i sexuals. Aquesta atracció pot ser diferent per a cada persona i no sempre és fàcil de definir.
És important saber que tenir una experiència sexual concreta no determina per si sola l’orientació sexual. Hi ha persones que experimenten, tenen curiositat o ganes de provar, i això no vol dir necessàriament que tinguin una orientació clara i definida. El més rellevant és com et sents tu, què t’atrau, què et fa sentir bé i amb qui et ve de gust compartir intimitat, tan emocional com físicament.
De manera general, hi ha diferents orientacions sexuals, com ara:
- Heterosexualitat: atracció eròtica i afectiva cap a persones d’un gènere diferent del propi.
- Homosexualitat: atracció eròtica i afectiva cap a persones del mateix gènere.
- Bisexualitat: atracció eròtica i afectiva cap a persones del mateix gènere i d’un altre. Això no implica que sigui amb la mateixa intensitat, al mateix temps, de la mateixa manera, ni que senti atracció per totes les persones del seu mateix gènere o de l’altre.
- Pansexualitat: atracció eròtica i afectiva cap a persones independentment del seu sexe o gènere.
- Asexualitat: Orientació sexual d’una persona que no sent atracció eròtica cap a altres persones. Pot relacionar-se afectiva i romànticament.
No cal que et posis una etiqueta ara mateix si no ho tens clar. Pots donar-te temps, informar-te, llegir o parlar amb persones de confiança. Compartir el que sents i fer-te preguntes forma part del procés de conèixer-te millor.
El més important és que et situïs allà on tu et sentis còmode, no on pensis que els altres t’han de col·locar. La teva vivència és vàlida, sigui quina sigui, i pot anar canviant amb el temps.
Si et sorgeix alguna pregunta més concreta d'alguna orientació sexual en concret o de com et sents, pots fer una altra consulta quan vulguis.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas