no tinc orgasmes
quan tinc relacions sexuals, es a dir, penetració pene i vulva, no tinc orgasmes com per exemple si em masturbo jo mateixa. Pasa alguna cosa ?
Laura Centellas

Hola,
Primer de tot, és important aclarir un concepte. Tenir relacions sexuals no vol dir exclusivament fer penetració penis-vulva. Les relacions sexuals inclouen qualsevol pràctica que es fa amb la finalitat de donar-nos plaer: carícies, petons, masturbació, sexe oral, penetració, entre d’altres.
A partir d’aquest aclariment, és important tenir present que es pot arribar a l’orgasme amb qualsevol d’aquestes pràctiques, i no únicament amb la penetració. Tal com expliques, quan estàs sola i et masturbes sí que arribes a l’orgasme, mentre que amb la penetració amb una altra persona no.
Davant la teva pregunta, la resposta és clara: no passa res. El que expliques és completament normal i molt habitual. Moltes persones no arriben a l’orgasme només amb la penetració, i això no indica cap problema.
A partir d’aquí, el més important és pensar què afavoreix el teu plaer. Si et ve de gust tenir orgasmes també amb la teva parella sexual, podeu experimentar incorporant aquelles coses que ja saps que et funcionen quan estàs sola i que et donen plaer, però compartint-les amb una altra persona. No és necessari fer penetració si això no és el que més t’excita o et fa gaudir.
Les relacions sexuals són per obtenir plaer, i cadascú ha de trobar la manera de viure-les i compartir-les que li resulti més satisfactòria.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas