No arribo a l
Holaa! (se que soc grandeta pero no sabia a què recorrer ya) M'agrada el sexe, el gaudeixo i m'ho passo be (bno, amb el meu ex era bastant sin mas). Vaig començar a experimentar el bon sexe i el plaer un cop deixar-ho amb el meu ex, per a que mentir; vaig començar a explorar, a disfrutar, etc. Peor no es aquest el tema. La cosa és que les parelles sexuals que he tingut, m han fet gaudir molt del sexe, m'he excitat molt, m'ho he passat molt be, etc. Però no he arribat mai a l'orgasme, cosa que sola (amb joguina) si, no utilitzo els dits ni res perq sincerament no em sento comode (q mels facin si m'agrada). Ara tinc parella amb la qual estem molt be, estic molt enamorada i el sexe va bé, el gaudeixo molt i m ho passo be i tot aixo, pero m agradaria experimentar l'orgasme follant amb ell. Que quedi clar que no es el meu objectiu quan tenim relacions ni res, ho gaudeixo molt i m oblido d aixo, pero en fred ho penso i m'agradaria molt saber què se sent arribar al climax follant amb una altra persona, i més amb ell. Magradaria que m'ajudessiu, pero q no fos el tipic consell de: "relaxat, explorat, no centris el sexe en aixo, etc" perquè aixo no m'ajuda gaire. Magradaria mes un consell mes practic i entendre una mica mes perq em passa aixo. Moltes gràcies pel que feu!!!!!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per compartir-ho amb tanta sinceritat. I mai s’és massa gran per tenir dubtes sobre sexualitat!
Primer de tot, és important recordar que aquest espai és un servei d’orientació per resoldre dubtes i inquietuds al voltant del sexe. L’acompanyament que podem oferir és limitat, ja que no podem fer un seguiment personalitzat. La sexualitat és un procés que ens acompanya al llarg de tota la vida i que canvia segons el moment vital en què ens trobem. És una experiència complexa, travessada per molts factors emocionals, corporals i relacionals. Per tant, és impossible o molt complicat solucionar els problemes que ens travessen en aquest sentit amb una consulta online. Tot i això, sí que podem donar-te orientació, pistes i recursos que et puguin ajudar a entendre millor què et passa i cap on pots començar a treballar-ho. En consultes com la teva, que són més personals, aquest acostuma a ser un primer pas, però a partir d'aquí ets tu que has de començar a integrar-ho i buscar les formes de fer-ho.
Del que expliques, hi ha un punt clau que pot donar-nos moltes pistes: quan dius que no et sents còmoda utilitzant els dits. El plaer corporal augmenta quan ens sentim a gust, segures i confiades amb el nostre cos. Quan dius que no et sents còmoda, et refereixes a una qüestió de postura o tècnica, o més aviat a una incomoditat amb el fet de tocar-te la vulva o la vagina amb les mans?
Si és aquest segon cas, pot ser important treballar primer una reconciliació amb el propi cos. Sentir-nos còmodes amb totes les parts del nostre cos és clau per poder-nos deixar anar completament en el plaer. Si amb nosaltres mateixes hi ha tensió, control o incomoditat, és possible que aquesta mateixa tensió aparegui quan estem amb una altra persona, encara que ens agradi molt i això ens limiti el fet de gaudir plenament.
En segon lloc, els joguets sexuals poden facilitar arribar a l’orgasme perquè ofereixen una estimulació molt directa i intensa. Això no és dolent, però si ens hi acostumem exclusivament, després pot costar més connectar amb sensacions més subtils. Per això pot ser interessant combinar ambdues coses: utilitzar joguines per reconèixer i entendre el camí cap a l’orgasme, però també aprendre a activar el desig i el plaer sense elles, a través del moviment, la respiració, l'erotisme i la connexió amb el cos.
Alguns consells més pràctics:
- Pots provar d’incorporar joguines sexuals en el sexe amb la teva parella, per experimentar l’orgasme acompanyada i en un entorn de confiança.
- Paral·lelament, pot ser molt útil que experimentis sola amb el teu cos intentant arribar a l’orgasme sense joguines, a poc a poc i sense pressa.
- Amb la teva parella, dona’t permís per demanar-li i explorar tot allò que et vingui de gust fer: diferents pràctiques, postures, ritmes o jocs, en cada moment, sempre des de la comoditat i la confiança. Escolta les necessitats i el desig del teu cos i ves cap allà on sentis (Tenir una persona de confiança amb qui experimentar, sense pressió ni expectatives, ajuda moltíssim.)
També és important que sàpigues que aquesta dificultat és molt habitual entre dones. No ets l’única. Llegir sobre el tema, buscar informació fiable i parlar-ne amb amigues de confiança pot ajudar-te a normalitzar-ho, compartir experiències i descobrir estratègies que a altres dones els han funcionat.
Si sents que necessites un acompanyament més personalitzat, també pots contactar de manera privada amb una sexòloga, que et pugui ajudar a treballar-ho de forma més profunda i adaptada a tu.
Esperem haver-te ajudat una mica. Si tens qualsevol altre dubte, aquí estem.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas