Algunes qüestions
Hola! En primer lloc gràcies per la feina que feu, he estat llegint algunes de les consultes que fa la gent per aquí i m'he animat a escriure. Tin 23 anys i sóc verge. Em frustra molt continuar sent verge amb aquesta edat, ja fa mooolt de temps que m'agradaria haver tingut alguna relació, ja sigui només lio o directament sexe amb algú. En el que porto de vida només m'he liat amb una noia, i va ser amb 18 anys, quan anava a 2n de batxi, i si, ja en fa 5 ANYS, i fins ara no he tingut l'oportunitat de tenir res més. Durant un temps vaig estar parlant amb una noia que vivia un mica lluny, vam estar tontejant una mica més d'un any, ens vam conèixer per insta, però mai vam arribar a quedar perquè a última hora sempre trobava alguna excusa. Només un cop ella va tenir la iniciativa de quedar perquè tenia casa sola (tots sabem què vol dir això), però no em vaig atrevir perquè llavors tenia fimosis, una cosa que m'acomplexava molt amb mi mateix i també a l'hora de conèxier gent nova, pel que pogués ser. Ara ja fa com uns 4 anys que no parlo amb ningú. M'he fet tinder diverses vegades, fins i tot he provat apps semblants a Tinder que fan servir els meus amics i els funciona, però res de res, no consegueixo fer match amb ningú, i amb prou feines arribo als 5 likes. Potser queda malament dir-ho, però aquesta manca de relacions amb altres persones (no necessàriament sexuals) fa que m'hagi acomplexat molt. No fa gaire m'agradava una noia, diguem-li A, que és molt amiga del meu millor amic, però el meu amic em va dir que podria encaixar bastant bé amb una altra amiga, diguem-li B. Al principi vaig tenir conversa amb aquesta noia, B, però a mi realment m'agradava la noia A, però en algun moment em vaig convèncer que m'agradava la noia B, i vam estar parlant durant un parell de dies. Al principi donava conversa i tal, però poc a poc vaig notar que ja no tenia gaire interès per continuar parlant, per la qual cosa vaig deixar d'insistir (tant bo és saber insistir com saber rendir-se). Li vaig demanar al meu amic que li preguntés a la noia A si entre elles havien parlat alguna cosa, i es veu que la cosa va anar tal que: Al meu amic (jo) li agrada B - Si, ja ho sabiem, no hi té res a fer. Quan el meu amic m'ho va dir, em va molestar bastant la resposta, tot i que és normal i entenc perfectament que el que jo sento no té perquè ser correspòs. Fins aquí bé. Però és que resulta que l'amistat que estava construint amb la noia A s'ha trencat precisament per això, i frustra moltíssim. No fa gaire ho vaig parlar amb el meu amic, i ell mateix em va donar la raó, sincerament, no entenc perquè una cosa que passaba amb noia B ha hagut de trencar l'amistat que s'estava construint amb noia A. Fa uns mesos la van operar, i vam quedar amb un altre amic per anar prendre algo quan ella ja es sentia millor, i se'm va ocorrer la tonta idea de portar-li unes maduixes, perquè em sonava que un cop em va dir que li agradaven. La seva reacció va ser enriure's a fondo, fins que va parar i em va donar les gràcies i que li agradaven molt. Més tard, quan ja estavem cadascú a casa seva, em va escriure per whatss dient que el riure era perquè no s'esperava per res que li donés maduixes, i que n'estava molt agraïda i que era l'únic que no li havia donat xocolates. Però ja està, fins aquí va ser. Fa uns dies em va donar per escriure-li i preguntar-li com anava la cosa, però veient com contestava, sabia que no hi ha cap mena d'interès. Això, un altre cop, em frustra, perquè em porta a pensar, què he fet malament aquest cop? El cas és que no són les úniques persones que, quan s'assabenten que m'agraden s'allunyen de mi, hi han hagut un parell de noies més que quan han sabut que m'agradaven hem perdut el contacte per complet. Em preocupa molt que hi pugui haver algo malament amb mi, sincerament no sé què faig malament. Els meus amics em solen dir que sóc un tio natural, divertit, amb sentit de l'humor i que tinc molta làbia. Però em veig en la situació de posar-ho en dubte. Ni conèxier gent en persona em funciona, ni tinder ni altres apps, no sé què fer. He de reconèxier que no acostumo a sortir de festa, però és que quan surto, mai conec a gent, sempre em quedo amb el meu grup d'amics. I després muns pares em diuen que he de sortir més perquè sinó no coneixaré gent. TOCA'M ELS OUS AMB LES DOS MANS! En fi, crec que he aprofitat per desfogar-me una mica. El que exposo em porta plantejar-me les següents preocupacions: - Què puc fer per conèxier gent? Com puc conèxier noies? - Potser sona molt desesperat, però sincerament, ho estic, i per tant, què puc fer per tenir relacions sexuals? Al final tinc la sesació que m'estic quedant enrere i que arribo tard (i no sé a què arribo tard) També em preocupa que, com qualsevol persona de 23 anys tinc desitg sexual, i potser, que no ho sé, li sumo que encara sóc verge, últimament vaig molt calent i això em porta a consumir pornografia. M'agrada el porno, però el detesto, perquè sé que tot és actuat i és dolent perquè genera falses expectatives, i em preocupa acabar sent adicte a aquest contingut, i crec que ja m'està passant. Masturbar-me amb porno és l'únic estímul sexual que tinc. En fi, ara que he exposat les meves preocupacions i he posat en context la meva vida amorosa, em podrieu contestar a les preguntes que us he fet i donar-me algun consell en vista a tot el que us he dit? Moltíssimes gràcies, de tot cor.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu. Esperem que t’hagi anat bé poder desfogar-te i deixar anar tot això que portaves a dins.
Tens alguna persona propera amb qui puguis parlar d’això amb sinceritat? Igual que ho has fet aquí, és important poder trobar persones al nostre entorn amb qui ens puguem obrir i sentir sostinguts.
Entenem perfectament com et pots arribar a sentir quan tens la sensació que no segueixes el ritme que voldries, o el que sembla que segueix la resta de persones. Sentir que et quedes enrere pot ser molt frustrant. Tot i això, és important agafar forces, envoltar-te de gent bonica i no perdre l’esperança.
Pel que fa a les preguntes que ens fas, per conèixer persones amb uns valors o una manera de fer semblant a la teva, pot ajudar molt moure’t per espais que t’agradin i on et sentis còmode. Si dius que no t’agrada anar de festa o que no és un entorn on et sentis bé per lligar, busca activitats que sí que gaudeixis: algun esport, un taller, una activitat cultural o social a la teva zona. Ampliar la xarxa d’amistats també pot facilitar conèixer gent nova fora del teu entorn habitual.
Obrir la mirada sense posar com a únic objectiu lligar o tenir relacions sexuals pot ajudar-te a sentir-te més relaxat i menys frustrat. Encara que no acabis lligant, potser coneixeràs persones molt boniques que es poden convertir en noves amistats.
Si el que busques és tenir relacions sexuals, una opció és utilitzar espais o aplicacions que tenen aquesta finalitat més concreta, com Tinder o d’altres similars. També hi ha activitats o esdeveniments pensats per conèixer gent amb aquesta intenció, i potser pots mirar què s’ofereix per la teva zona. D’altra banda, també pot ser útil anar guanyant seguretat i ser més clar amb les persones que coneixes quan saps que t’agradaria relacionar-te sexualment amb elles.
És important recordar que no arribes tard a res. Ets molt jove i tens molt temps per conèixer, explorar i experimentar. El temps que has viscut fins ara no ha estat perdut, sinó invertit en altres àmbits de la teva vida. Si ara vols donar més espai a aquesta part, està bé fer-ho, però intenta no córrer ni forçar-te, i deixa que les coses vagin sortint de la manera més natural possible. No és fàcil trobar aquest equilibri, però pot ajudar avançar cap al que vols sense perdre de vista la resta d’aspectes de la teva vida.
Pel que fa a la pornografia, està molt bé que ho puguis identificar. Tal com dius, pot ser un recurs eròtic puntual que et pugui ajudar en alguns moments, però és important fer-ne un ús conscient i no acostumar-te a utilitzar només això quan et masturbes. Prova també d’utilitzar la imaginació i connectar amb allò que t’excita i amb allò que t’agradaria que passés.
Esperem haver-te ajudat una mica. Si tens qualsevol altra pregunta més concreta, aquí estem per intentar respondre’t.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas