Prova ViH
Porto casi mig any amb la meva parella i m'ha demanat si em podria fer la prova del ViH sense haver tingut relacions prèviament. Creieu que és necessàri fer-ho ?
Laura Centellas

Hola,
Pel que expliques, entenem que no has tingut mai relacions sexuals prèvies amb ningú. Si és així, és molt poc probable que estiguis infectada pel VIH, ja que la via de transmissió més habitual és el contacte sexual sense protecció. Tot i això, cal tenir en compte que el VIH també es pot transmetre a través del contacte amb sang, encara que aquestes situacions són molt concretes.
Per tal que pugueu decidir amb informació i criteri si voleu fer la prova o no, us adjuntem una pàgina del Canal Salut de la Generalitat de Catalunya on s’explica de manera clara en què consisteix el diagnòstic del VIH i en quines situacions és recomanable fer-se la prova:
Si, tot i així, continueu tenint dubtes o necessiteu més tranquil·litat, podeu demanar hora al vostre CAP i consultar-ho amb una professional de la salut.
Des d’aquí us diríem que, si no has estat en cap situació de risc (com les que s’expliquen a la pàgina) i no has tingut relacions sexuals prèvies, no és necessari fer-se proves d’ITS, ja que no hi ha hagut possibilitat de contagi.
Això sí, si decidiu començar a tenir relacions sexuals, és important utilitzar mètodes de protecció, com el preservatiu masculí o femení, per reduir al màxim el risc de transmissió d’ITS.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas