Suport Online
Hola consultori! Us volia comentar una cosa per a saber la vostre opinió: L'altre dia em va sortir per insta un compte on parlaven sobre l'adolescència i de seguida em vaig sentir molt identificada. Vaig entrar al seu perfil i resulta que el compte és d'una companyia anomenada Somethings. Resulta que aquesta companyia (és una App) l'han creat especialistes de Salut Mental i està enfocada a adolescents, i funciona de la seguent manera, cada adolescent connecta de forma online amb un "mentor" de vintipico que ha passat per coses semblants al q estàs sentint (autoestima, ansietat, depressió, problemes amb el menjar...) i és com que tu pots parlar amb el teu mentor (xat o videotrucada) com si fos un "germà gran" perquè et doni consells o t'escolti. (Aquest és l'enllaç: https://www.somethings.com/) A mi m'ha semblat una iniciativa molt bona i crec que em podria ajudar molt (soc una noia de 15 i tinc problemes amb la meva autoestima i amb les relacions socials i estic anant a teràpia, però sento que la psicòloga no m'ajuda pq ella és molt "clínica" i jo necessito algú que m'escolti i m'entengui però més com a "iguals" o com a "t'entenc pq jo ho he viscut", enteneu a q em refereixo no?) La cosa és que he estat pensant a provar-ho, però tinc les meves "pors"... us les plantejo i em dieu què en penseu vosaltres? La primera és el tema de que sigui online i que sigui gent americana (privacitat, on van les meves dades...), La segona és el tema de l'idioma (parlo anglès però no és el mateix q en la llengua materna...), La tercera és el tema de que, tot i que són persones reals, no estan "aquí" i potser això fa que les converses es sentin irreals o que em creïn molta dependència amb el mentor/a (cosa que ho agreujaria tot), I la quarta és com ho plantejo als pares (no ho vull fer a les seves espatlles però tampoc vull semblar una desesperada que busca ajuda a qualsevol lloc...) Bueno, si podeu revisar el seu projecte i donar-me la vostra opinió us ho agrairé moltíssim, ja que em sembla una molt bona oportunitat per a sentir-me entesa i créixer però no em vull posar en problemes o agreujar el que ja estic sentint. Mooooltes gràcies i Bones Festess! 🫶🏻🫶🏻🫶🏻
Laura Centellas

Hola consultora!
Gràcies per escriure’ns, es nota que t’ho has pensat molt i que estàs intentant cuidar-te.
Intento respondre’t punt per punt amb tota la claredat:
Primer de tot, no tinc referències directes ni experiència contrastada sobre aquesta app en concret, així que no puc valorar de primera mà com funciona realment ni quin impacte té a llarg termini.
Pel que expliques, és important que, si decideixes provar-la, tinguis molt present que no estaries parlant amb un professional de la salut mental. El rol del “mentor” s’assembla més al d’un amic o germà gran que ha viscut coses semblants, però no és un psicòleg ni un terapeuta. Tot i que puguin estar formats per escoltar i acompanyar, no poden substituir la feina d’un professional.
Això vol dir que, encara que et pugui aportar suport emocional o sensació de comprensió, qualsevol consell o reflexió que t’ofereixin hauria de ser contrastada amb un professional de la salut mental. És important no prendre decisions importants només a partir del que et digui algú que no et coneix del tot ni té formació clínica.
Respecte al que expliques de la teràpia: el fet que no et sentis connectada amb la teva psicòloga passa molt sovint, pot ser que segons la nostra personalitat i el moment vital, encaixem millor amb uns professionals que amb altres. Et recomanaria, si és possible, buscar un altre psicòleg o psicòloga amb qui et puguis sentir més propera, més escoltada i més còmoda. Això és molt més habitual del que sembla i és totalment legítim.
La meva resposta, per tant, no és un “no” rotund. Entenc per què aquesta proposta et pot semblar atractiva i comprensible. Tot i així, el més segur i saludable continua sent poder compartir el que et passa amb persones reals del teu entorn (amics de confiança, família) i, sobretot, amb professionals de la salut mental certificats.
Si decideixes explorar aquesta opció, fes-ho amb prudència, sense deixar la teràpia, vigilant que no es generi dependència i parlant-ho amb adults de confiança, inclosos els teus pares. Demanar ajuda no et fa desesperada: et fa responsable i valenta.
Gràcies per confiar i per cuidar-te. I bones festes per a tu també 🫶🏻
Estrella Dorca - Psicòloga Sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas