JODER
AJUDA EL MEU GERMA M'HA CONFESSAT TOT EL QUE VA FER UNA NIT DE FESTA I NO EL PUC VEURE IGUAL. S'HA PASSAT MOLT. N'HA FET UNA DE MOLT GROSSA. NO DIRÉ QUE ÉS PER SI DE CAS, PERO EM SEMBLA QUE ES ILEGAL. BUENO, TÈCNICAMENT NO, ÉS CLAR. JODER. QUE FORT. JODER JODER JODER JODER JODER JODER JODER JODER.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per demanar ajuda i per no carregar amb aquesta situació tot sol. El que expliques és molt intens, i és normal que després del que t’ha confessat el teu germà et sentis remogut, confós i amb la sensació que hauries de fer alguna cosa, però sense saber ben bé què ni quines conseqüències pot tenir.
Amb la informació que ens dones és difícil fer una orientació concreta. Tot i això, el que sí que et podem dir és que no t’ho quedis per a tu. Poder-ho compartir ja és un primer pas important per cuidar-te i per intentar afrontar la situació de la millor manera possible.
Si en aquesta situació que expliques hi ha altres persones afectades o possibles víctimes, és important tenir-ho en compte i buscar, en la mesura del possible, maneres de reparar els danys causats. Sovint, parlar-ne i buscar solucions conjuntes pot ajudar més que gestionar-ho en solitari.
Pots intentar parlar-ne amb el teu germà, amb alguna persona adulta de confiança o professionals, o bé explicar-nos amb més detall la situació perquè et puguem ajudar a pensar possibles opcions. Si ho prefereixes, ens pots escriure de manera privada a: contacte@elconsultori.cat.
També volem remarcar que si el que ens expliques implica un delicte greu, com a servei tenim l’obligació d’actuar, sempre valorant la gravetat de la situació.
T’animem a no quedar-te sol amb tot això i a buscar suport.
Gràcies per la valentia de fer aquest primer pas. Una abraçada.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas