Amigues i diners
Hola, escric perque no se que fer. Explico la situació. És com que les meves amigues son riques. No molt, pero es nota que tenen mes diners que jo. Per exemple, tenen 2 cotxes, totes tenen iphone, algunes son familia nombrosa, sempre tenen roba nova... A mi aixo no em genera cap problema dd per si, pero es com que em fa vergonya. Per exemple, jo amb la meva mare visc a Poble Sec, i amb dl meu pare a Sant Antoni. Pero sempre dic que soc de sant antoni perque dir que soc de poble sec es tradueix com un moment en que em jutjaran segur. No em malinterpreteu, son les millors i molt bones persones pero no son de barcelona i al seu mapa mental poble sec es zona de vagabundos i tal, zona "chunga". A ver, que no es poble sec profundo diguessim, es paralel. I es clar, a mi em fa molta cosa saps. No se. I a vegades diuen de fer pijamades i jo mai vull posar casa perque: La del meu pare es molt petita La de la meva mare esta a paralel Pero em sap greu ser la unica que no posa casa. No se que fer. No nomes per les pijamades, sino per la diferència d'estatus en general. Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola consultora, gràcies per escriure’ns i per compartir una situació tan personal.
El que expliques és molt més habitual del que sembla, i és fàcil que moltes persones s’hi sentin identificades. Les diferències d’estatus, de context familiar o econòmic poden generar vergonya, incomoditat o por a ser jutjada, encara que les amistats siguin bones.
Pel que expliques, valores molt les teves amigues i les descrius com a bones persones. Això és important tenir-ho present. Si realment hi ha un vincle sòlid, el més probable és que t’acceptin tal com ets, amb la teva realitat i la teva història.
Potser et podria ajudar parlar-ho obertament amb elles, a poc a poc i com et sentis còmoda. Explicar, per exemple, que la teva mare viu al Poble-sec i que fins ara t’ha fet vergonya dir-ho per por a com poguessin interpretar-ho. El mateix amb el tema de les pijamades: no és que no vulguis compartir espai, sinó que et genera inseguretat la mida del pis o la zona on vius.
La sinceritat, quan es dona en un espai de confiança, acostuma a alleugerir molt el pes que carreguem a dins. Si són amigues de debò, probablement podreu parlar d’aquests temes amb respecte i comprensió, i això pot enfortir encara més la relació.
Recorda que el teu valor no ve determinat pel barri on vius, els diners que tens o la mida de casa teva, sinó per qui ets.
Espero que aquestes paraules t’hagin pogut ajudar una mica.
Una abraçada,
Estrella Dorca - Psicòloga sanitària
@estrelladp_psicologa
La Laura Centellas