No arribo a l
Hola, tinc 16 anys i parella desde fa 2 anys. Al principi vam començar masturbant-nos, fa poc vam començar amb les relacions sexuals (tot i que no està sortint gaire bé). El problema per mi es que mai no arribo a l'orgasme. El meu nòvio sempre però jo mai. Alguna vegada he tingut la sensació que si hi arribaria però, al final, mai s'esdevé. M'agradaria poder-ho sentir per disfrutar al 100% de la experiència com veig que ho fa el meu nòvio. D'altra banda, com he dit abans, estem començant a tenir relacions sexuals i no està anant gaire bé. Sento que el seu penis mai entra correctament a la meva vagina perquè no sento cap tipus de plaer, en caquest cas ni ell ni jo, i no podem dur a terme aquesta pràctica sexual. Tots dos som inexperts i no sabem com actuar, per sort ens tenim confiança. Al no poder fer això em sento frustrada per tenir aquest desig sexual i no poder realitzar l'acte. Aleshores els meus dubtes són: com puc arribar a tenir un orgasme? com puc masturbar-me correctament? consells per poder tenir relacions sexuals agradables, plaents? Moltes gràcies per la feina que feu.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Pel que expliques, entenem que fins ara no has tingut cap orgasme, ni sola ni en companyia. En el cas que ja n’haguessis tingut algun, et podríem dir que intentessis reproduir allò que t’hi va ajudar, però quan mai no se n’ha tingut cap, hem de partir des d'un altre lloc.
Comentes que, en alguns moments, tens la sensació que estàs a punt d’arribar-hi. Et pot ajudar molt parar atenció a aquests moments i observar què està passant: estàs sola o acompanyada?, com et sents emocionalment?, quin és el context?, com tens la ment i el cos? Fixar-te en aquests indicadors pot ajudar-te a entendre què necessites perquè aquesta sensació es mantingui i pugui avançar. També pots observar si hi ha algun moment en què et desconectes (per nervis, pensaments, pressió, incomoditat…) o si simplement la sensació es queda igual, però no arriba a evolucionar. Si és perquè et desconnectes, para, respira, i tornes a provar de fer coses que et facin tornar a connectar en aquell moment i amb aquelles sensacions.
També pot ser molt útil conèixer com funciona la resposta sexual humana. De manera resumida, la resposta sexual són tots aquells canvis físics, emocionals i psicològics que es donen durant el procés d’excitació. Tot i que sovint es descriu en fases, no vol dir que totes les persones ho visquin igual, ni en el mateix ordre, ni amb la mateixa intensitat. Habitualment hi ha una fase de desig (que pot aparèixer de forma natural o provocat), una fase d’excitació (en què el cos es va activant i lubricant), una fase de manteniment (amb molta sensibilitat corporal) i, en alguns casos, l’orgasme, seguit d’una sensació de relaxació i benestar. Conèixer aquest procés pot ajudar-te a identificar en quin moment deixes de sentir plaer i què pots canviar per continuar gaudint. Et deixem una pàgina web que explica més detalladament la resposta sexual humana:
Pel que fa a la masturbació, no hi ha una manera correcta o incorrecta de fer-ho. Cada cos és diferent, i el cos sol saber què li dona plaer. El que passa sovint és que estem molt desconnectades del nostre cos o tenim expectatives que dificulten el procés. Per començar, pot ajudar-te connectar amb el desig i crear un espai segur i agradable: cuidar la temperatura, la llum, la música, les olors… i posar l’atenció al cos. Pots començar amb carícies suaus, moviments de la pelvis, respiració, o qualsevol moviment que et desperti sensacions agradables i plaents. L’objectiu no ha de ser arribar a l’orgasme, sinó permetre’t sentir, explorar i gaudir del teu cos, sense presses ni exigències. Pots fer-ho sola o acompanyada, i si ho vols, ajudar-te de materials eròtics que et resultin excitants.
Tot això també és important de cara a les relacions amb penetració. Perquè la penetració sigui agradable, el cos ha d’estar prou excitat, relaxat i lubricat. Si els músculs vaginals estan tensos o no hi ha prou lubricació, pot resultar incòmode o fins i tot desagradable. És clau anar a poc a poc, sense presses, amb moviments lents i progressius, escoltant les sensacions en cada moment. Si cal, podeu utilitzar un lubricant de base aquosa. La penetració no ha de ser brusca ni immediata, sinó més aviat un procés gradual, sense estar pendents únicament de l’orgasme.
Escoltar el cos, respectar els ritmes i prioritzar el benestar i el plaer pot ajudar-vos molt en aquest procés d’aprenentatge compartit.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas